[recensie] 'Bedwing het monster social media' van Jeroen Bertrams

[recensie] 'Bedwing het monster social media' van Jeroen Bertrams
  • Online
  • 22 jan 2015 @ 09:00
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Social media

Sinds 2012 wordt de meeste tijd op internet aan social media besteed: 72 procent van alle internetgebruikers maakt gebruik van social media en dat percentage groeit elk jaar. Wat social media betreft, is Nederland koploper in de EU. Door de groei van social media neemt de druk op ondernemers om ‘iets’ met social media te doen toe. Steeds meer mediabudget gaat hieraan op. Maar moet je als bedrijf wel investeren in social media? Na het lezen van dit boek kunt u daar een weloverwogen besluit over nemen.

Op basis van wetenschappelijk onderzoek en gesprekken beschrijft Bertrams in dit boek hoe gebruikers en bedrijven zich binnen de bestaande netwerken kunnen handhaven en hun doelen kunnen bereiken.
In de eerste drie delen worden de gebruikers in kaart gebracht. Bertrams schrijft helder in korte overzichtelijke hoofdstukken. Hij heeft zich duidelijk breed georiënteerd en biedt goed inzicht in gebruikersbehoeften waar bedrijven op kunnen inspelen.

De delen vier en vijf zijn gericht op bedrijven. In deel vier worden de knelpunten geschetst en in deel vijf komen de oplossingen aan bod.

Bertrams noemt uitstekende klantenservice, hoge kwaliteit producten, duidelijke website en goede processen als voorwaarden voor inzet van sociale media door bedrijven. Ook is duidelijkheid nodig over strategie, richtlijnen en doelen die de aanpak bepalen. Met gerichte boodschappen moeten conversaties over het bedrijf worden getriggerd, want pas als er interactie met fans ontstaat, wordt waarde gecreëerd.

Bedwing het monster social media
Jeroen Bertrams
Scriptum, 2014



Deze recensie is geschreven door Josee Koning en stond in MarketingTribune 1, 13 januari 2014.
 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken