Lancering Instagram Brand Monitor

Lancering Instagram Brand Monitor
  • Online
  • 10 jul 2015 @ 10:58
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Social mediaOnderzoek

Social Inc. en Digital United lanceren vandaag de Instagram Brand Monitor voor Nederland. Deze online index biedt wekelijks inzicht in de populariteit van Nederlandse merken op Instagram. Bij aanvang zijn er meer dan 300 merken opgenomen en er worden doorlopend merken toegevoegd.

Sonja Loth, directeur bij Social Inc.: ‘Uit de markt ontvangen wij regelmatig de vraag voor een actueel overzicht waarmee Nederlandse merken zich kunnen vergelijken met branchegenoten op Instagram. Er is genoeg informatie aanwezig over grote internationale merken op dit platform, maar het is niet mogelijk om daar eenvoudig de informatie over Nederland uit te filteren. Met de Instagram Brand Monitor lossen wij dit probleem op.’

De Instagram Brand Monitor geeft voor merken in meer dan 25 categorieën informatie over het aantal volgers en de mate van activiteit en engagement. Alle merken in het overzicht betreffen (van oorsprong) Nederlandse merken, of internationale merken met een specifiek Instagram-account voor Nederland. Merken die ontbreken in dit overzicht kunnen zich hiervoor gratis aanmelden op de site.


 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken