Ruim vier miljoen bezoekers op NU.nl tijdens Tweede Kamerverkiezingen

  • Online
  • 16 mrt 2017 @ 17:43
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Bereik

De verkiezingen voor de Tweede Kamer hebben gezorgd voor meer dan 4,3 miljoen bezoekers op NU.nl. In totaal werden de politieke berichten op 15 maart bijna 40 miljoen keer gelezen, een livestream met de uitslagen is ruim 800 duizend keer bekeken. Tijdens de ontknoping om 21.00 uur zag de grootste nieuwssite van Nederland zijn bezoek zelfs verdubbelen.

‘Het blijft geweldig om te zien dat Nederland ons in tijden van groot nieuws zo massaal weet te vinden. Niet alleen voor het laatste nieuws, maar voor alles wat ze moeten en willen weten in aanloop naar de verkiezingen en tijdens de ontknoping ervan,’ zegt Gert-Jaap Hoekman, hoofdredacteur van NU.nl.

Gebruikers van NU.nl bekeken naast het nieuws veel video’s met uitleg over de thema’s rondom de verkiezingen. Daarnaast werd de stemtool genaamd MijnStem, in samenwerking met onderzoeksbureau Citisens, meer dan 2,1 miljoen keer ingevuld. De stemhulp is daarmee de nummer twee van Nederland na StemWijzer dat 6,8 miljoen keer werd ingevuld en voor Kieskompas dat 1,2 miljoen keer werd ingevuld. 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken