Zorgverzekeraar Anderzorg pleit voor een Insta-grammetje minder
- Online
- 9 jul 2018 @ 14:37
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Social mediaCampagnes
- 9 jul 2018 @ 14:37
- Redactie Online
Anderzorg brengt het verslavende karakter van social media onder de aandacht door zelf DigiDope (digitale dopamine) te dealen. De zorgverzekeraar wil aandacht genereren voor het probleem en een inkijk geven in wat telefoonverslaving doet met het brein.
Ook wil het uitnodigen tot zelfreflectie op het eigen telefoongebruik. De @DigiDope campagne start met een uitnodiging om mee te doen met het experiment van Anderzorg. Deelnemers krijgen dan een laatste shot DigiDope door het Instagram-kanaal @DigiDope te volgen. Na deze laatste rush aan online aandacht, worden de deelnemers uitgenodigd zichzelf nieuw gedrag aan te leren door even 21 dagen te stoppen met Instagram. Anne-Maro Huberts (creatief bij XXS Amsterdam): ‘Er is al veel gedaan rondom dit topic, maar wij kozen ervoor het onderwerp aan verslaving te koppelen en learning te halen uit de methadonbus. In een wereld vol verslaafden leek actief DigiDope dealen ons effectiever dan zeggen dat je moet minderen.'
Psychobioloog
Gedurende de 21 dagen verschijnen er op en Instagram Stories en IGTV achtergrond filmpjes van psychobioloog Boy Vissers. Hij legt daarin uit wat er in je hoofd gebeurt wanneer je besluit om minder op je telefoon te zitten. Boy Vissers (psychobioloog): ‘Het was een uitdaging om deze soms complexe materie in behapbare vorm naar het medium zelf te brengen. Ik denk dat dit een vorm is die mensen op een laagdrempelige manier toch inzicht geeft in hun eigen gedrag en waar het vandaan komt.’
Met dit experiment wil Anderzorg, de zorgverzekeraar die ‘zorgt voor #deleven’, zijn publiek een nieuw perspectief geven op overmatig telefoongebruik en de fysiologische gevolgen daarvan.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
- Anne-Maro Huberts
- Anderzorg
- Insta-grammetje
- telefoonverslaving
- psychobioloog
- Instagram Stories
- IGTV
- @DigiDope campagne
- Boy Vissers
- zorgt voor #deleven
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM beboet maker Fortnite voor... 14-05-2024
- TikTok labelt door AI gemaakte content10-05-2024
- Apple biedt excuses aan voor... 10-05-2024
- Reid Hoffman laat zich door AI-twin... 02-05-2024
- Autoriteit Persoonsgegevens:... 02-05-2024
- Wet aangenomen: TikTok VS moet... 24-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing