TikTok officiële partner van GameForce 2023

TikTok officiële partner van GameForce 2023
  • Online
  • 5 okt 2023 @ 08:09
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

TikTok is partner van GameForce 2023, de gamingbeurs die op 7 en 8 oktober plaatsvindt in de Jaarbeurs in Utrecht. TikTok is partner van de main stage en is aanwezig met enkele bekende Nederlandse creators.

Op zaterdag 7 oktober organiseert TikTok op het main stage het panel 'Where Culture Meets Gaming', waarin de band tussen TikTok en de gaming wereld onder de loep wordt genomen. Het panel wordt gehost door gamer en creator Joost Bouhof, ook wel bekend als joostspeeltspellen. Deelnemers aan het gesprek zijn creator Stream with Lien en de populaire cosplayer Sukaraflor. Het panel wordt ook live op TikTok gestreamd.

TikTok en gaming
Veel gebruikers van TikTok houden zich op de een of andere manier bezig met gaming:

•              Gaming content op TikTok werd in 2022 drie miljard keer bekeken.
•              50% van TikTok's dagelijks actieve gebruikers heeft in 2022 naar gaming content gekeken.
•              82% van TikTok's gebruikers gamet minimaal een keer per week.
•              Na het bekijken van gaming content op TikTok, downloadde 41% het spel en deed 36% een aankoop.

Hoofd Operations Frankrijk en Benelux, Marlène Masure: ‘Bijna de helft van onze actieve gebruikers wereldwijd keek in 2022 naar game-gerelateerde inhoud. Dat maakt het voor ons duidelijk dat TikTok nieuwe kansen biedt voor merken, uitgevers, creators en communities in gaming om op een boeiende en cultureel relevante manier contact te maken met hun publiek. Daarom zijn we trots om samen te werken met het grootste gaming evenement van Nederland, GameForce.’

‘We zijn enthousiast om te zien dat TikTok zich sterk blijft inzetten voor de gaming community en gamers een mooie plek geeft om hun passie met iedereen te delen’, aldus Robi Janssen, product lead GameForce. ‘Hierdoor kunnen we niet alleen op het event zelf, maar ook online in contact te komen met ons publiek, bijvoorbeeld door activiteiten live op TikTok te streamen.’

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken