Puma blijft Bolt ondersteunen

Puma blijft Bolt ondersteunen
  • Sponsoring
  • 24 sep 2013 @ 12:37
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • Sportmarketing

Puma blijft nog zeker tot en met de Olympische Spelen van 2016 in Rio sponsor van de Jamaicaanse sprinter Usain Bolt. Beide partijen hebben een akkoord bereikt over de verlenging van het contract, zo is dinsdag bekendgemaakt.

De 27-jarige Bolt zegt in een mededeling verheugd te zijn. ‘Ik ben altijd heel blij geweest deel te kunnen uitmaken van de Puma-familie. Ik ben trots hen te kunnen vertegenwoordigen en wil de komende jaren blijven samenwerken.’

Bolt blijft de komende jaren voor Puma een cruciale rol spelen in de merkcommunicatie en bij toekomstige producten. Het sportartikelenbedrijf heeft een slecht jaar achter de rug en heeft flink gesnoeid in zijn sponsorbudget, onder andere door alle zeilsponsorships te beeindigen. Financiele details van de verlenging zijn niet bekendgemaakt.

Usain Bolt staat 40e op de Forbes-lijst van best betaalde sporters met een geschatte inkomen van $ 24,2 miljoen, voornamelijk uit endorsements. Naast Puma heeft Bolt sponsorcontracten met onder meer Gatorade, Digicel, Regupol, Hublot, Soul, Virgin Media, Nissan, Samsung, Celcom en Comcast.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken