FrieslandCampina en NBA trekken samen op in Aziatische markt

FrieslandCampina en NBA trekken samen op in Aziatische markt
  • Sponsoring
  • 5 mrt 2014 @ 08:50
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • ActivatieSportmarketing

Zuivelconcern FrieslandCampina en de Amerikaanse basketbalbond NBA zijn een langjarige samenwerking aangegaan. Via de lokale merken Dutch Lady, Frisian Flag en Foremost fungeert FrieslandCampina als de ‘Presenting Partner’ van de op te richten Junior NBA-programma’s in Vietnam, Thailand, Indonesië en Maleisië.

Het samenwerkingsverband van de NBA met FrieslandCampina in Zuidoost-Azië vloeit voort uit de reeds bestaande samenwerking met Alaska in de Filippijnen.

Als de Official Milk Partner van de NBA in Indonesië, Maleisië, Thailand, Vietnam en de Filippijnen activeert FrieslandCampina de campagne Drink.Move.BeStrong onder de fans van de NBA. Met haar merken Dutch Lady, Foremost, Frisian Flag en Alaska fungeert FrieslandCampina tevens als de Presenting Partner van Junior NBA — het wereldwijde jeugdbasketbalprogramma van de NBA.

In de Filippijnen loopt het Junior NBA-programma al zeven jaar. Hier zijn al meer dan 80.000 studenten, ouders en coaches betrokken geweest bij jeugdkampen, clinics en NBA Cares-activiteiten. In samenwerking met FrieslandCampina wordt Junior NBA later dit jaar voor het eerst opgestart in Indonesië, Maleisië, Thailand en Vietnam.

'Met de campagne Drink.Move.BeStrong hopen we, in samenwerking met de NBA, voeding en sport in te zetten als middelen bij uitstek om kinderen in de gehele regio te stimuleren een actief en gezond leven te leiden,' aldus Freek Rijna, COO van Koninklijke FrieslandCampina N.V. en verantwoordelijk voor Consumer Products Asia.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken