Voetbalbroers lanceren online platform De Jongsters

Voetbalbroers  lanceren online platform De Jongsters
  • Sponsoring
  • 1 mei 2014 @ 14:32
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • VoetbalCommunitySponsoring

De beste manier om iets te leren? Door het te doen! Zo werkt het eigenlijk met alles. Je kunt alleen het beste uit jezelf halen door zélf actie te ondernemen. Dit is de gedachte achter het nieuwe initiatief van voetbalbroers Siem en Luuk de Jong dat vormt krijgt in een online platform De Jongsters.

Het platform is 30 april gelanceerd bij de oude voetbalclub van de broers, namelijk DZC’68 in Doetinchem. Op het platform kunnen kinderen barstensvol energie zich aanmelden en een profiel aanmaken.

Wekelijkse uitdagingen
Met wekelijkse uitdagingen, sportief of maatschappelijk, worden ‘Jongsters’ letterlijk en figuurlijk in beweging gebracht. Ajax-aanvoerder Siem de Jong: ‘Deze uitdagingen delen Luuk en ik op het platform. Jongsters laten via een foto of video zien hoe zij de uitdagingen volbrengen en kunnen daar punten mee verdienen. Jongsters met de meeste punten maken kans op mooie prijzen.’ Luuk de Jong, spits van Newcastle United, vult zijn broer aan: ‘We stimuleren kinderen om de wereld, dus hun buurt, om zich heen te verbeteren en daarmee zichzelf te ontwikkelen. Waarom? Omdat je met één stap extra zomaar het doel kunt bereiken en dan inziet dat initiatief nemen en ‘je best doen’ ontzettend leuk is. We vinden dat we daarin een voorbeeldrol hebben en willen graag een concrete bijdrage leveren aan de uitdagingen in de huidige maatschappij. Niet alleen in het veld, juist ook in de buurt, thuis of op school. Daarom zeggen we: Jongsters schoppen het verder!’

Triple Double
Sportmarketingbureau Triple Double stond mede aan de basis van het initiatief, dat volgens directeur Bob van Oosterhout naadloos past bij de voetballers: ‘Siem en Luuk kijken altijd verder dan het voetbal en hebben het daardoor zelf ook ver geschopt. Die voorbeeldrol willen ze dolgraag vervullen voor alle kinderen van Nederland. We zijn er erg trots op om samen een platform te hebben ontwikkeld waarmee ze dat doel kunnen bereiken. Dit platform gaat bovendien verder dan een stuk 'eigen branding', maar levert een concrete bijdrage aan uitdagingen in de huidige maatschappij. Precies zoals de broers dat steeds hebben gewild.’ Internetbureau E-sites uit Breda, ook partner van het initiatief, is verantwoordelijk voor de realisatie van het platform.
 



Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken