Paddy Power steunt Ginola bij FIFA-verkiezing

Paddy Power steunt Ginola bij FIFA-verkiezing
  • Sponsoring
  • 26 jan 2015 @ 15:27
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringWK VoetbalSportmarketing

De Frans oud-voetballer David Ginola heeft zich gemeld als kandidaat om de controversiële FIFA-voorzitter Sepp Blatter op te volgen. Zijn campagne wordt ondersteund door het – eveneens controversiële – gokbedrijf Paddy Power.

In de door het Engelse reclamebureau Lucky General ontwikkelde campagne presenteert Ginola zich met de boodschap Rebooting Football, waarin hij 'democratie, transparantie en gelijkheid' beloofd. M&C Saatchi verzorgt de public relations.

Paddy Power ondersteunt zijn campagne financieel. Het gokbedrijf gaat ook niet door het leven zonder kritiek. Zo bood het onlangs de mogelijkheid te bieden op een moordzaak die onder de rechter was. Ook zoekt het in zijn reclames zeer regelmatig de grenzen op van wat is toegestaan en wat betamelijk is.

Paddy Power: 'David Ginola heeft de intelligentie, het karakter en de capaciteiten op president van de FiFa te zijn. Hij heeft de mogelijkheid om de eerste kandidaat namens de voetbalfans te worden. Wij roepen daarom fans over de hele wereld op in actie te komen om Team Ginola te steunen. We zijn allemaal voetbalfans, we zijn betrokken bij de sport, we houden van de sport en we ambiëren echte concurrentie bij presidentsverkiezing.'

Het is de vraag hoe serieus deze campagne te nemen is, of dat deze past in de reeks opvallende reclamecampagnes van Paddy Power. Ginola heeft de steun nodig van minimaal vijf voetbalbonden om überhaupt deel te kunnen nemen aan de verkiezingen.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken