ING over The Flying Dutch: ‘Zo’n event mede mogelijk maken zagen wij als een geweldige kans’

ING over The Flying Dutch: ‘Zo’n event mede mogelijk maken zagen wij als een geweldige kans’
  • Sponsoring
  • 29 mei 2015 @ 09:43
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringKunst & Cultuur

Morgen vindt The Flying Dutch plaats, het grootste eendaagse dancefestival van Europa met meer dan 100.000 bezoekers. ING is Presenting Partner van het festival. Inge Witteman, persvoorlichter van ING: ‘Door op te treden als Presenting Partner van The Flying Dutch maken we dit unieke dance-event toegankelijk voor een breed publiek, omdat deze Nederlandse talenten ons inspireren en laten zien hoe je je dromen waar kunt maken. En dat wil ING met heel Nederland delen.’

The Flying Dutch vindt plaats op drie verschillende locaties, waartussen de tien beste dj’s van Nederland – onder meer: Armin van Buuren, Hardwell, Nicky Romero – met een helicopter op en neer vliegen om op elke locatie een uur te kunnen draaien. Witteman: ‘The Flying Dutch is een uniek dance event voor een groot publiek met inspirerende talenten. Zo’n event mede mogelijk maken zagen wij als een geweldige kans. Het toegankelijk maken van het evenement voor iedereen past goed bij de kernwaarden van ING.’

Witteman: ‘Sponsoring speelt een belangrijke rol binnen het beleid van ING. We richten ons op dit moment op vier domeinen: voetbal, cultuur, zakelijk (ondernemerschap) en maatschappelijke betrokkenheid. We waren niet direct op zoek naar een dergelijk partnership op entertainmentgebied, maar staan wel altijd open voor nieuwe mogelijkheden. Toen initiatiefnemer John Ewbank van House of Orange ons benaderde, waren we dan ook meer dan bereid om te luisteren en mee te denken.’

ING werkt als Presenting Partner op de volle breedte samen met House of Orange, zegt Witteman. ‘Van kaartverkoop en marketingcommunicatie tot het neerzetten van het festival. De aankondiging is gezamenlijk gegaan via een persbericht. In deze rol als presenting partner hebben we onze klanten kaarten aan kunnen bieden met 5 euro korting. Daar hebben we zeer positieve reacties op gekregen. Daarnaast hebben we door middel van diverse activaties en branding onze naam aan het event gekoppeld.’

Gisteren bijvoorbeeld publiceerde de bank een onderzoek over de economische impact van de Nederlandse dance. ‘En als online activatie hebben we de activatie ‘De nieuwe helden’ opgezet, waarbij we dj-talent de kans geven om op de Flying Dutch te draaien. Onder andere met Youtube-video’s van talenten en activatie via social media. Talenten konden hun mix insturen en John Ewbank en ALDA Events heeft van alle inzendingen 9 winnaars uitgekozen die as. Zaterdag draaien op een eigen stage in Amsterdam.’
 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken