EasyJet en Unicef samen in strijd tegen polio

EasyJet en Unicef samen in strijd tegen polio
  • Sponsoring
  • 13 jul 2015 @ 10:39
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • PartnershipMaatschappij

EasyJet heeft de Change for Good-zomercampagne gelanceerd. Tot en met 13 september kunnen passagiers aan boord hun kleingeld en vreemde valuta doneren. De donaties worden verzameld op meer dan 600 routes en in 30 landen, waaronder Nederland.

Met deze campagne steunt easyJet Unicefs wereldwijde strijd tegen polio. Elke gedoneerde euro kan drie kinderen levenslang beschermen tegen deze verlammende en potentieel dodelijke ziekte. Carolyn McCall, CEO van easyJet: 'Onze passagiers hebben bij eerdere acties altijd zeer gul gedoneerd. We zijn ervan overtuigd dat onze campagne om Unicef te helpen om meer kinderen te vaccineren tegen polio, hen zal inspireren nogmaals te doneren aan dit goede doel.'

Miljoenen kinderen over de hele wereld lopen het risico polio te krijgen. Hoewel polio niet genezen kan worden, kunnen vaccins kinderen wel levenslang beschermen tegen deze gevaarlijke ziekte. Voor maar 33 eurocent zijn er drie poliovaccins te koop. Drie vaccins geven een kind levenslange immuniteit.

Dankzij de 6,94 miljoen euro aan passagiersdonaties die sinds juli 2012 zijn verzameld, heeft Unicef 5,3 miljoen vaccins voor kinderen over de hele wereld kunnen kopen. Daarnaast hebben de donaties Unicef geholpen om kinderen te ondersteunen die getroffen zijn door noodsituaties zoals de aardbeving van Nepal en de tyfoon in de Filippijnen. 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken