Ajax sluit partnership met wintersportregio Zillertal

Ajax sluit partnership met wintersportregio Zillertal
  • Sponsoring
  • 28 apr 2016 @ 19:44
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • VoetbalPartnershipMarketing

Ajax en Zillertal Tourismus hebben een officieel suppliership gesloten. De samenwerking met de Oostenrijkse wintersportregio start op 1 juli en loopt tot en met 30 juni 2019. De officiële tekenceremonie vindt aanstaande zondag plaats, voorafgaand aan de competitiewedstrijd Ajax-FC Twente.

Zillertal zal de komende jaren gastheer zijn van het Ajax zomer trainingskamp. De nieuwe Official Supplier zal met o.a. boarding zichtbaar zijn in de Amsterdam ArenA en op de sportcomplex 'de Toekomst'. Doel van de samenwerking is ondermeer de populariteit van de Oostenrijkse regio Zillertal te verhogen, zodat de bekendheid van de plaatsen Fügen / Kaltenbach, Gerlos, Mayrhofen en Tux binnen Nederland nog verder zal groeien en onder de aandacht wordt gebracht voor goede vakanties.

Zillertal wordt gezien als het meest veelzijdige dal ter wereld. In de winter staat het bekend als grootste ski-vallei in de wereld (met meer dan 500 kilometer aan pistes) en in de zomer is er voor het gezin van alles te doen, zoals wandelen, fietsen en mountainbiken (er ligt meer dan 2.000 kilometer aan fietspad). En dat alles natuurlijk tegen een schilderachtig panorama van bergtoppen.

Ajax-directeur Edwin van der Sar: 'Ajax kent een lange geschiedenis met Oostenrijk. We komen er al vele jaren. Nieuw is voor ons de regio Zillertal. Deze regio die o.a. bestaat uit Mayrhofen en Fügen biedt ons veel mogelijkheden voor ons jaarlijkse zomer trainingskamp. Wij zijn de eerste Nederlandse club met een dergelijk partnership en zijn content dat we andere internationale teams uit de Europese competities naar Tirol zullen volgen. Ajax zal Zillertal in Nederland gedurende het hele voetbalseizoen promoten en Zillertal zorgt op zijn beurt voor de beste pre-season trainingsfaciliteiten. We kijken uit naar een prettige en effectieve samenwerking.' 

Gernot Paesold, CEO van Zillertal Tourism Board: 'Het is geen toeval dat de professionals van de meest succesvolle Nederlandse club hun zomer trainingskamp in Zillertal invullen. Het zal voor Ajax hier in Zillertal de eerste keer zijn. Met zijn optimale hoogte en de frisse berglucht, biedt de Zillertal-vallei de beste trainingsvoorwaarden. We zijn blij dat Ajax de infrastructuur op voorhand heeft gecontroleerd en het perfect voldoet aan hun wensen en behoeften. Het stadion in het vakantiegebied Mayrhofen / Hippach ligt ideaal in het midden van de grootse Zillertal-bergen (3000 meter). Zillertal leent zich ontzettend goed voor avontuurlijke bergactiviteiten, maar ook voor teambuildingsactiviteiten zoals rafting, canyoning en mountainbiken.'

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken