South African Tourism sponsort The Voice

South African Tourism sponsort The Voice
  • Sponsoring
  • 2 nov 2018 @ 09:36
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • PartnershipCampagnesTelevisieBranded contentMediabureau

Het Zuid-Afrikaans toerismebureau South African Tourism is twee samenwerkingen aangegaan om meer ruchtbaarheid te geven aan het land als vakantie-bestemming: met The Voice of Holland en met De Persgroep.

Om maximaal op te vallen en mensen in het hart te raken is een partnership aangegaan met het populaire tv-programma ‘The Voice of Holland’. Als onderdeel van de samenwerking mag de winnaar van ‘TVOH’ een videoclip opnemen in Zuid-Afrika. In de communicatie rondom deze samenwerking ligt de nadruk op de diversiteit van het land.

Voor het verdiepen van deze boodschap in branded content, werkt SAT samen met verschillende titels van De Persgroep. Daarmee wordt het een 360-graden-campagne waarmee Zuid-Afrika’s variëteit in bewegend beeld, geluid én tekst naar voren komt.

Diverse vakantiebestemming

Veel mensen associëren Zuid-Afrika met wilde dieren, prachtige landschappen en Nelson Mandela. Maar Zuid-Afrika biedt veel meer diversiteit: tropische stranden, avontuurlijke activiteiten, een cultuur van lekker eten en drinken, muziek en dans, en vooral: ontzettend gastvrije mensen. Deze variëteit komt naar voren in de promo’s die vanaf aanstaande vrijdag 17 weken lang te zien zijn tijdens de TVOH-uitzendingen.

Bovendien krijgt het publiek in de laatste uitzending te zien hoe de producer de clip voorbereidt en krijgt het een kijkje op de locaties waar de winnaar naartoe zal gaan. Wekelijks worden zo rond de 2 miljoen mensen bereikt, wat nog losstaat van de wekelijkse aandacht die er op social media aan besteed zal worden. De apotheose van deze campagne wordt zo multimediaal aangejaagd.

Persgroep promoot Zuid-Afrika

Naast de samenwerking met The Voice of Holland komen vijf ambassadeurs van Zuid-Afrika aan het woord in inspirerende artikelen in kanalen van De Persgroep, te weten de Volkskrant (magazine en online), online zijn de artikelen ook nog te lezen zijn op AD en de regionale titels. Onder andere presentator Art Rooijakkers, ex-hockeyster Ellen Hoog en chefkok Julius Jaspers hebben allemaal een bijzondere band met Zuid-Afrika. Sommigen zijn er voor hun werk geweest, anderen privé. Maar hun verhalen, onder het thema ‘Suid Afrika, ek is so verlief op jou!’’, gaan allemaal over het Zuid-Afrika dat we niet in de folder zien.

Belu Mabandla, directeur South African Tourism: 'Zuid-Afrika is de eerste bestemming die samenwerkt met ‘The voice of Holland’. We zijn enorm verheugd en trots om samen te werken met een groot programma als ‘The voice of Holland’ dat talent in alle genres en van alle leeftijden een podium geeft. Hear, feel and taste South Africa through The Voice of Holland.'

Enorme fit met TVOH

Mira de Mönnink, Media Partnership Manager van UM Studios: 'Er is een enorme fit tussen muziek en de Zuid-Afrikaanse cultuur. Hierdoor zag ik ‘The voice of Holland’ als het perfecte platform voor deze campagne. Want Zuid-Afrika is natuurlijk de ideale locatie om een videoclip voor de TVOH-winnaar op te nemen. De versterking met De Persgroep samenwerking ‘Suid Afrika, ek is so verlief op jou!’ zorgt voor een sterke online en print ondersteuning voor mensen die geïnspireerd zijn geraakt door Zuid-Afrika.'

Ramon Mesman (Director Branded Content Talpa Media): 'Wij zijn natuurlijk trots dat ‘The voice of Holland’ nog steeds veel aandacht krijgt, ook bij A-merken. Door deze samenwerking met Zuid-Afrika kunnen wij een nieuwe dynamiek toevoegen aan de hoofdprijs voor de winnaar van de The Voice of Holland.'

Willem-Albert Bol, creative director De Persgroep: 'Ik heb zelf historisch veel met The Voice of Holland en snap heel goed de keuze hiervoor in dit plan. Met ons deel van de samenwerking voegen wij niet alleen 7 miljoen extra bereik toe, maar het partnership met de nieuwsmerken zorgt ook voor extra lading van de boodschap.'

Kjeld Ouwerkerk (Sales Director Branded Content RTL): 'Ieder seizoen blijft The Voice of Holland verrassen en mensen raken. Niet alleen de talenten staan in de schijnwerpers, ook onze partners. Dankzij de passende invulling maakt de kijker op een natuurlijke manier kennis met al het moois dat Zuid-Afrika te bieden heeft.'

Credits

Opdrachtgever: Zuid-Afrikaans Verkeersbureau     

Verantwoordelijk bij klant: Belu Mabandla, Anneli Bronkhorst

Bureau UM/UM Studios: Mira de Mönnink, Maike Stockel

Talpa (TVOH): Ramon Mesman, Janine Haars, Youri Brookman, Robbert van der Wurff

De Persgroep: Ron Jehee, Jordi van Zaal, Dalida de Graaf,

RTL: Stephanie Gomperts, Corinne van Vugt

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken