Mastercard sponsort vier grote Nederlandse musea
- Sponsoring
- 1 jul 2021 @ 11:00
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Kunst & Cultuur
- 1 jul 2021 @ 11:00
- Sjaak Hoogkamer
Mastercard wordt meerjarig sponsor van Stedelijk Museum Amsterdam, Kunsthal Rotterdam, Museum Het Rembrandthuis en Kröller-Müller Museum. Het betaaltechnologiebedrijf doet dit nu de Nederlandse musea hun deuren op 5 juni weer hebben geopend.
Mastercard gaat voor kaarthouders events organiseren en zich als partner van de kunst- en cultuursector inzetten om kunst breed toegankelijk te maken.
Aan de bar kennismaken met het werk van toonaangevende kunstenaars of ontbijten in Rembrandts keuken: met lokale activiteiten verbindt Mastercard mensen met kunst. Zo is Mastercard naamgevend partner van Meet the Masters in het Stedelijk Museum, een nieuwe serie waarbij het bredere publiek kennismaakt met het werk en het leven van invloedrijke kunstenaars als Bruce Nauman, El Anatsui en Remy Jungerman. Andere events die Mastercard ondersteunt, zijn een tentoonstelling met tours in Kunsthal Rotterdam, eenmalig ontbijt in Rembrandts keuken in Museum Het Rembrandthuis en een kijkje in het restauratieatelier bij de restauratie van het Zelfportret van Vincent van Gogh in het Kröller-Müller Museum.
Digitale ervaringen
Naast de organisatie van lokale activiteiten stimuleert Mastercard met deze samenwerkingen de kunst- en cultuursector om meer digitaal aanbod te ontwikkelen. Zo gebruikt het Kröller-Müller Museum de sponsorbijdrage onder andere om digitale content zoals online rondleidingen en lezingen te ontwikkelen, en interactieve social mediacampagnes te realiseren. Hiermee kunnen mensen in binnen- en buitenland ook vanuit huis van kunst genieten. Daarnaast produceert Mastercard in samenwerking met de musea Art Masters een serie videoreportages waarin museumexperts over topstukken vertellen.
‘Kunst biedt mensen inspiratie, troost en reflectie. Wij delen de passie voor kunst en cultuur en zijn verheugd om vier iconen in de Nederlandse museumwereld, die onlangs heropend zijn, te ondersteunen,’ aldus Jan-Willem van der Schoot, Country Manager Mastercard Nederland.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Brabantia en WeForest werken 10 jaar... 14-05-2024
- Giovanni van Bronckhorst gezicht van... 10-05-2024
- Azerion Vrouwen Eredivisie:... 08-05-2024
- Frans Hals, geknipt en geschoren 03-05-2024
- KPN en NSJ: driejarig partnership02-05-2024
- Premier Padel Rotterdam gesponsord... 23-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing