Mastercard sponsort vier grote Nederlandse musea

Mastercard sponsort vier grote Nederlandse musea
  • Sponsoring
  • 1 jul 2021 @ 11:00
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Kunst & Cultuur

Mastercard wordt meerjarig sponsor van Stedelijk Museum Amsterdam, Kunsthal Rotterdam, Museum Het Rembrandthuis en Kröller-Müller Museum. Het betaaltechnologiebedrijf doet dit nu de Nederlandse musea hun deuren op 5 juni weer hebben geopend.

Mastercard gaat voor kaarthouders events organiseren en zich als partner van de kunst- en cultuursector inzetten om kunst breed toegankelijk te maken.

Aan de bar kennismaken met het werk van toonaangevende kunstenaars of ontbijten in Rembrandts keuken: met lokale activiteiten verbindt Mastercard mensen met kunst. Zo is Mastercard naamgevend partner van Meet the Masters in het Stedelijk Museum, een nieuwe serie waarbij het bredere publiek kennismaakt met het werk en het leven van invloedrijke kunstenaars als Bruce Nauman, El Anatsui en Remy Jungerman. Andere events die Mastercard ondersteunt, zijn een tentoonstelling met tours in Kunsthal Rotterdam, eenmalig ontbijt in Rembrandts keuken in Museum Het Rembrandthuis en een kijkje in het restauratieatelier bij de restauratie van het Zelfportret van Vincent van Gogh in het Kröller-Müller Museum.

Digitale ervaringen

Naast de organisatie van lokale activiteiten stimuleert Mastercard met deze samenwerkingen de kunst- en cultuursector om meer digitaal aanbod te ontwikkelen. Zo gebruikt het Kröller-Müller Museum de sponsorbijdrage onder andere om digitale content zoals online rondleidingen en lezingen te ontwikkelen, en interactieve social mediacampagnes te realiseren. Hiermee kunnen mensen in binnen- en buitenland ook vanuit huis van kunst genieten. Daarnaast produceert Mastercard in samenwerking met de musea Art Masters een serie videoreportages waarin museumexperts over topstukken vertellen.

‘Kunst biedt mensen inspiratie, troost en reflectie. Wij delen de passie voor kunst en cultuur en zijn verheugd om vier iconen in de Nederlandse museumwereld, die onlangs heropend zijn, te ondersteunen,’ aldus Jan-Willem van der Schoot, Country Manager Mastercard Nederland.

 

 

      

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken