DPG Media sluit zich aan bij #SameDream

DPG Media sluit zich aan bij #SameDream
  • Sponsoring
  • 19 jul 2023 @ 08:17
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

DPG Media heeft zich sinds 1 juli verbonden aan #SameDream, een initiatief van DHL in samenwerking met sportbonden Nevobo, KNHB, KNVB en NHV. #SameDream heeft als doel de nationale vrouwenteams in volleybal, hockey, voetbal en handbal te ondersteunen.

Met de #SameDream-campagne sluit DPG Media zich aan bij de missie van DHL om een (nieuwe) generatie vrouwen te inspireren en motiveren om te worden wie ze willen zijn. DHL is hoofdsponsor en logistiek partner van de nationale vrouwenteams. Onder de noemer #SameDream worden, in samenwerking met sportmarketingbureau TripleDouble, creatief bureau 180 Amsterdam en mediabureau Abovo, het komende jaar winacties opgezet en coproducties gecreëerd. Deze worden gedistribueerd via de multimediale kanalen van DPG Media.

Naast zichtbaarheid middels advertenties in passende titels van DPG Media heeft AD als mediapartner toegang tot sporters, teams en ambassadeurs, zoals Pien Sanders (hockey) en Jackie Groenen (voetbal). Ook produceren de partners van #SameDream een online videoserie met de ambassadeurs die via AD Play, het videoplatform van AD, te zien zien zal zijn. Rennie Rijpma, Hoofdredacteur AD: ‘Vrouwen trainen even hard als mannen, ze doen en laten evenveel voor hun sport. Het AD wil graag de schijnwerpers nog meer richten op deze sportvrouwen om hun prestaties de aandacht te geven die ze verdienen.’

Met het WK voetbal in juli, EK hockey en volleybal in augustus en het WK handbal in november voor de boeg, staat de rest van 2023 in het teken van het supporten van de Oranjeheldinnen. Michel Clausing, CCO DHL: ‘Dromen waarmaken door hard te werken en nieuwe wegen te bewandelen. Daarin herkennen we onszelf bij de prestaties van de vrouwenteams. Met dit partnership doen alle partijen hun voordeel, waarbij het publiek hopelijk het resultaat beleeft met mooie sportieve prestaties.’

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken