Floris van Bommel en brandweer creëren brandweersneaker

Floris van Bommel en brandweer creëren brandweersneaker
  • Design
  • 21 nov 2023 @ 14:14
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Floris van Bommel lanceert voor de tweede keer samen met Brandweer Nederland een brandweersneaker. De opbrengst gaat naar de Nederlandse Brandwonden Stichting.

Het eerste knalrode eerbetoon verscheen in het voorjaar van 2014, als een saluut aan deze helden van de brandweer. Floris: 'Als producerende schoenfabriek werken we nauw samen met ons lokale brandweerkorps. We doen er zelf alles aan om calamiteiten te voorkomen, maar het is goed om te weten dat de brandweer bekend is met ons pand en bedrijf. Het is belangrijk om de paraatheid van de brandweer en hun vakkundige optredens niet als vanzelfsprekend te gaan zien. Met deze sneaker staan wij daarom als bedrijf even stil bij alle dappere en behulpzame leden van de Nederlandse brandweer.'

Over de kleur van de sneaker is niet heel erg lang vergaderd. De sneaker is rood met kleine witte, zwarte, gouden en blauwe details. ‘Schroef vier wielen en een ladder op die sneakers en je ziet het verschil bijna niet meer tussen de schoenen en een echte brandweerwagen’ aldus Floris. Het blauwe accent op de zijkant is een verwijzing naar  de strepen op de zijkant van een brandweerwagen. Het technische materiaal van de zwarte tong verwijst naar de werkkleding en het materiaal waar de brandweer mee werkt.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Meest gelezen

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken