Reid Hoffman laat zich door AI-twin interviewen: waar ligt de grens?
- Online
- 2 mei 2024 @ 08:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingVirtual RealityPolitiekMVO
- 2 mei 2024 @ 08:30
- Peter van Woensel Kooy
Zonder zichzelf enige vragen te stellen over de ethische kanten van AI, storten sommige bureaus en adverteerders zich gulzig in de armen van AI. Reid Garrett Hoffman is een Amerikaanse internetondernemer, durfkapitalist, podcaster en auteur die Linkedin mede-oprichtte. In dit verbijsterend experiment laat hij zich door zijn AI-kloon interviewen.
Reid Hoffman meets his AI twin
'I recently created an AI version of myself—REID AI—and recorded a Q&A to see how this digital twin might challenge me in new ways. The video avatar is generated by Hour One, its voice was created by Eleven Labs, and its persona—the way that REID AI formulates responses—is generated from a custom chatbot built on GPT-4 that was trained on my books, speeches, podcasts and other content that I've produced over the last few decades. I decided to interview it to test its capability and how closely its responses match—and test—my thinking. Then, REID AI asked me some questions on AI and technology. I thought I would hate this, but I’ve actually ended up finding the whole experience interesting and thought-provoking. What do you think?'
Bekijk het in het venster hieronder. Met dank aan Ger Boersma en RetailRadar voor de tip.
(PvWK, bron: YouTube 24/4/'24)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- ethiek
- fakenews
- AI
- interview
- zelflerend
- Reid Hoffman
- techniek
- pure prompting
- consumentengedrag
- nep
- beinvloeding
- ethiek
- communicatie
- VR
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- LinkedIn krijgt boete vanwege verwerking persoonsdata
- [interview] Picnic zet klantdata om in hyperpersoonlijk aanbod
- Google lanceert nieuwe functies in Maps, Waze en Earth
- Duits Verkeersbureau zet AI-influencer in om toeristen te lokken
- ACM waarschuwt jongeren voor onbetrouwbare webshops
- Senior Intelligence benadrukt waarde pensioengerechtigden...
Laatste Nieuws
- Google lanceert nieuwe functies in... 01-11-2024
- [interview] Picnic zet klantdata om... 01-11-2024
- ACM waarschuwt jongeren voor... 31-10-2024
- LinkedIn krijgt boete vanwege... 25-10-2024
- Patrick Petersen over PIM nominatie... 23-10-2024
- Duits Verkeersbureau zet... 23-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing