Reid Hoffman laat zich door AI-twin interviewen: waar ligt de grens?

Reid Hoffman laat zich door AI-twin interviewen: waar ligt de grens?
  • Online
  • 2 mei 2024 @ 08:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingVirtual RealityPolitiekMVO

Zonder zichzelf enige vragen te stellen over de ethische kanten van AI, storten sommige bureaus en adverteerders zich gulzig in de armen van AI. Reid Garrett Hoffman is een Amerikaanse internetondernemer, durfkapitalist, podcaster en auteur die Linkedin mede-oprichtte. In dit verbijsterend experiment laat hij zich door zijn AI-kloon interviewen.

Reid Hoffman meets his AI twin

'I recently created an AI version of myself—REID AI—and recorded a Q&A to see how this digital twin might challenge me in new ways. The video avatar is generated by Hour One, its voice was created by Eleven Labs, and its persona—the way that REID AI formulates responses—is generated from a custom chatbot built on GPT-4 that was trained on my books, speeches, podcasts and other content that I've produced over the last few decades. I decided to interview it to test its capability and how closely its responses match—and test—my thinking. Then, REID AI asked me some questions on AI and technology. I thought I would hate this, but I’ve actually ended up finding the whole experience interesting and thought-provoking. What do you think?'

Bekijk het in het venster hieronder. Met dank aan Ger Boersma en RetailRadar voor de tip.
(PvWK, bron: YouTube 24/4/'24)



Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken