Samsung speelt met werkelijkheid in augmented reality tramhalte

Samsung speelt met werkelijkheid in augmented reality tramhalte
  • Design
  • 2 apr 2024 @ 12:58
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Samsung lanceert een nieuwe Digital Out Of Home-campagne in Brussel, waarbij de AI-features van de nieuwe Galaxy S24 gebruikt worden om de realiteit van een tramhalte beïnvloeden.

Als passagiers door de transparante abri van de tramhalte Avenue Louise in Brussel kijken, zien ze hoe de levensgrote Galaxy S24 met de nieuwe AI Photo Assist-functie plotseling het uitzicht verandert. Zo transformeert een plastic zakje dat uit de vuilnisbak waait in een parachute en worden de omliggende vuilnisbakken spontaan verliefd op elkaar. In zes verschillende gebeurtenissen laat Samsung in de tramhalte zien hoe eenvoudig je met Galaxy AI de wereld naar je hand kan zetten. De campagne is gemaakt door Cheil Benelux in samenwerking met JCDecaux.

Anneleen Moens, Marketing Communication Manager Samsung Electronics Benelux: ‘Bij Samsung verrijken we het alledaagse leven met onze innovaties. De mogelijkheden van Galaxy AI inspireerden ons om voor deze nieuwe DOOH-campagne met iets echt innovatiefs te komen. Samen met Cheil Benelux en JCDecaux hebben we het mogelijk gemaakt om een opvallende en creatieve campagne te realiseren die echt in het oog springt.’

Vincent Delvaux, Creative Director JCDecaux: ‘We creëren deze illusie met een abri die bestaat uit twee lagen: één laag met vooraf opgenomen video en één laag met realtime beelden, vastgelegd door een camera aan de buitenzijde van de abri. In de video plaatsen we objecten en mensen over de werkelijkheid heen, waardoor we er mee kunnen doen wat we willen. Precies zoals je met de AI-functies van de Galaxy S24 ook de werkelijkheid naar je hand kan zetten.’

Tim van der Sijde, Managing Director Cheil Benelux: ‘Toen we voor het eerst de nieuwe AI-functies van de Galaxy S24 uittestten, waren we unaniem: dit is écht verbluffend goed! De kunst was dus vooral om, vanuit de kracht van deze AI-tool, reizigers te verbazen met deze ongeziene mogelijkheden en een immersive experience te bieden. Geweldig dat we samen met Samsung en JCDecaux zo’n opvallende campagne hebben kunnen realiseren.’’

De DOOH is nog tot en met 4 april 2024 te zien bij tramhalte Avenue Louise in Brussel. Naast de Digital OOH heeft Samsung ook een complete take-over van metrostation Louise gerealiseerd. De AR-elementen uit de tramhalte komen ondergronds verder tot leven.  Zo zien we verschillende gebeurtenissen verder gaan op de grote schermen van het metrostation.  

Credits:
Opdrachtgever: Samsung Electronics Benelux
Verantwoordelijk bij klant: Anneleen Moens, Naomi Touré, Davy Moons
Bureau: Cheil Benelux
Project Lead: Loesje de Vriese
Project Management: Nathalie De Kerf
Creatie: Kahraman Cinar, Daan Haak, Tim de Waard (CD), Daniel Samama (CD)
Design: Danny Bakker, Katty Piron
Head of production content: Bart Breugem
Production & post-production: OneSize (Pepijn Padberg, Kasper Verweij)
JCDecaux: Vincent Delvaux, Nicolas de Laet, Romain De Moor



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken