Toyota verzorgt duurzame mobiliteit tijdens Parijs 2024

Toyota verzorgt duurzame mobiliteit tijdens Parijs 2024
  • Sponsoring
  • 4 okt 2023 @ 15:29
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Toyota is de wereldwijde mobiliteitspartner van het Internationaal Olympisch Comité en het Internationaal Paralympisch Comité. Tijdens de Spelen in Parijs in 2024 zet de autofabrikant zoveel mogelijk in op duurzaam vervoer.

In samenwerking met het IOC, het IPC en de organisatie wil Toyota van de Olympische en Paralympische Spelen van 2024 in Parijs een ‘etalage van inclusieve en duurzame mobiliteit’ maken. Dat begint ermee dat de atleten en familieleden, medewerkers, vrijwilligers én toeschouwers zich duurzaam en veilig kunnen verplaatsen bij het evenement.

Toyota verzorgt tijdens de Olympische en Paralympische Spelen in Parijs oplossingen voor persoonlijke en groepsmobiliteit voor iedereen. Het bedrijf stelt 250 volledig elektrische voertuigen beschikbaar voor individueel vervoer – zestig exemplaren van de C+walk S met een zitplaats en 190 van de C+walk T met een staanplaats. Speciaal voor rolstoelers stelt Toyota e-pullers beschikbaar. Vijftig van deze elektrische ‘trekkers’ voor een rolstoel zijn tijdens het gehele evenement beschikbaar in het olympisch dorp en 150 e-pullers tijdens de openingsceremonie van de Paralympische Spelen.

Aanvullend zet de autofabrikant 250 emissievrije, elektrisch aangedreven APM’s (Accessible People Movers) in. De APM die in 2020 bij de Spelen in Tokyo is gebruikt, heeft Toyota – op basis van de ervaringen en het succes tijdens dat evenement – in Europa opnieuw ontwikkeld en hier ook in productie genomen.

Ook levert Toyota 150 rolstoeltoegankelijke, elektrisch aangedreven Toyota’s Proace Verso. Die worden gebruikt voor het vervoer van rolstoelafhankelijke familieleden van olympische en paralympische atleten. Na de Spelen van 2024 blijven alle exemplaren in de regio Parijs, waar ze worden ingezet voor specifiek personenvervoer voor rolstoelers.

Daarnaast stelt het bedrijf meer dan 2.650 geëlektrificeerde personenauto’s beschikbaar aan de organisatie van de Spelen van Parijs. Daarvan zijn er 150 rolstoeltoegankelijk. Ongeveer 60% van het wagenpark is lokaal emissievrij.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken