Hoyhoy wint Loden Leeuw voor meest irritante reclame

Hoyhoy wint Loden Leeuw voor meest irritante reclame
  • Algemeen
  • 6 jan 2015 @ 00:01
  • Link
  • Redactie Zorgmarketing
    Redactie Zorgmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • ZorgverzekeringCommercialsTelevisieReclame

Consumentenprogramma Radar heeft maandagavond de prijs voor de meest irritante televisiereclame van het afgelopen jaar uitgereikt. Deze keer gaat de 'onderscheiding' naar de commercial met de luiaards van vergelijkingssite Hoyhoy. De reclame is ontwikkeld door DDB & Tribal Amsterdam. Ook genomineerd waren Specsavers, Fonq, Gaslicht.com en Strato.

De verschillende commercials van Hoyhoy met luiaards zijn het afgelopen jaar vaker onderwerp van gesprek geweest als het gaat om ‘irritant zijn’. De Loden Leeuw gaat in dit geval naar het filmpje waarin zorgconsumenten worden vergeleken met dieren die uit zijn op zinloze cosmetische ingrepen als nagelverlenging en vachttransplantatie.

Een woordvoerder van Hoyhoy.nl ontkende in de uitzending van Radar dat consumenten hiermee vergeleken worden, maar erkent dat het filmpje gebaseerd is op het gedrag van consumenten die wat betreft verzekeringen afsluiten gemakzuchtig zijn. Hoyhoy.nl kreeg 34 procent van de stemmen. Strato werd nummer twee met 28 procent van de stemmen met ‘een vervelend nagesynchroniseerde persiflage van een persiflage’.



‘Meest irritante BN’er’
De Loden Leeuw voor de 'meest irritante BN'er in een reclame' gaat dit jaar naar Tim en Tom Coronel voor hun commercial voor autoverzekeraar Allsecur. Tim en Tom Coronel winnen met 38 procent van de stemmen ruim van Roy Donders. Zijn optreden in juichpak voor Jumbo was goed voor 23 procent van de stemmen. De commercial van Tim en Tom Coronel wordt vooral irritant gevonden vanwege de respectloze wijze waarop de twee de plaatselijke bibliotheek binnen scheuren in hun auto. Boekenkasten vallen om en de bibliothecaresse komt met de schrik vrij: diverse kijkers vragen zich af wat de lol hiervan is.

Andere genomineerde irritante BN'ers waren Gerard Joling en Jort Kelder voor hun ‘belabberd geacteerde dialogen’ in een reclame voor autoverhuurder Sixt, Chantal Jansen in ‘een tuttig spotje’ van wasverzachter Robijn en Jeroen van Koningsbrugge die de mannen- en vrouwenrollen voor zijn rekening nam in een reclameboodschap van verhuurder Overtoom.

Redactie Zorgmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken