Per 30 juni kan elk evenement met toegangstesten doorgaan
- Algemeen
- 11 jun 2021 @ 16:17
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - EvenementPolitiekCommunicatieMarketing
- 11 jun 2021 @ 16:17
- Peter van Woensel Kooy
Per 30 juni 2021 kan bij evenementen 100 procent van de capaciteit worden benut als de organisatie gebruikmaakt van toegangstesten, heeft demissionair staatssecretaris Mona Keijzer zojuist bekendgemaakt.
Het gaat om evenementen waarvoor een toegangsbewijs nodig is. Bezoekers moeten zich vooraf laten testen op het coronavirus of een vaccinatiebewijs hebben. 'De coronatest die toegang biedt, mag maximaal 40 uur oud zijn. Ook de onderlinge anderhalve meter afstand kan vanaf 30 juni worden losgelaten tijdens evenementen. Het kabinet heeft op basis van de onderzoeksresultaten van Fieldlab Evenementen besloten de routekaart hiervoor aan te passen, melden Nu en ANP.
Economie heropent
Meerdaagse evenementen met overnachting(en) zijn vanaf eind juli ook weer mogelijk. In de MarketingTribune print-editie 'Virusvrij' voorspelden we recent al dat groepsimmuniteit in juli 2021 in heel Europa wordt bereikt. Voor veel partijen zoals de event-, congres-, en horecabranche, komt het nieuws als een geschenk uit de hemel. Nederland en daarmee de economie gaat straks weer echt open!
(PvWK, bronnen: ANP en Nu.nl, foto: Jill Wellington via Pexels)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- congres
- NMD
- vrij
- Mona Keijzer
- events
- anderhalve meter
- bijeenkomst
- events
- BBP
- groepsimmuniteit
- groep
- FieldLab
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Eneco stopt met claim 'sneller klimaatneutraal' op verzoek ACM
- NS lift mee met songfestival met oproep internationale reizigers
- Bezint eer ge begint
- Uefa lanceert #LightYourFire-campagne met song ‘Fire’
- Toyota Nederland start wervingscampagne 'De snelste...
- Etos herinnert iedereen aan Moederdag tijdens voetbal
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing