Cannes Lions krijgt Embassy of Dutch Creativity

Cannes Lions krijgt Embassy of Dutch Creativity
  • Bureaus
  • 1 jun 2015 @ 15:20
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • ReclameCannesCreatieInteractieEvenement

Cannes krijgt dit jaar een Embassy of Dutch Creativity. De organisaties ADCN, DDA, Dutch Digital Design, IAA Nederland, Orange Lions en VEA werken samen om Nederlandse topcreativiteit te promoten tijdens het Cannes Lions Festival 2015. Donderdag 25 juni organiseren zij vlakbij het Palais des Festivals de ‘Embassy of Dutch Creativity’, een programma om het beste werk en talent uit Nederland te delen met internationale opdrachtgevers, talenten en media.

Doel van het initiatief is om Amsterdam en Nederland nog beter te profileren als ‘creative capital’ in de internationale pers en om internationale accounts en talenten naar Nederland te halen. Bij de organisatie is onder meer Bert Hagendoorn (Dutch Digital Design) betrokken. 

Economische groei van de Nederlandse creatieve industrie, specifiek de advertising en design sectoren, is afhankelijk van nieuwe opdrachten uit het buitenland. Veel creatieve bureaus groeien internationaal en internationalisering staat hoog op de agenda van het Topteam Creatieve Industrie. Amsterdam staat wereldwijd op de kaart als ‘creative capital’ en wil de concurrentiepositie verder versterken. Daar is ondernemerschap en samenwerking tussen verschillende organisaties, bureaus en disciplines voor noodzakelijk. De lang gekoesterde wens om een creatieve handelsmissie te starten is daarom door de verschillende organisaties omarmd en opgepakt.

Dagprogramma met ambassadeurs

Het inhoudelijk programma van de ‘Embassy’ bestaat uit inspiratie- en netwerksessies met internationaal toptalent, potentiele business partners, marketingdirecteuren uit het buitenland en de internationale pers. Het programma wordt verzorgd door ‘ambassadeurs’, de creatief directeuren van de deelnemende bureaus. In de ochtend is er een Talent Breakfast, in de middag een CMO Lunch en in de avond een Partner Dinner. Via speeddating en presentaties wordt het verhaal en DNA van Nederland en Amsterdam als creatieve hub en het beste werk en talent uit Nederland gedeeld.

De activiteiten vinden plaats in een tot Nederlands paviljoen omgetoverde tent op de boulevard vlakbij het Palais des Festivals. De ‘Embassy’ maakt gebruik van de locatie en faciliteiten van IAA Global, dat op initiatief van IAA Nederland voor het eerst officieel aanwezig is op het Cannes Lions Festival, met een internationaal programma voor kennisuitwisseling en netwerken voor verschillende landen. De Nederlandse dag krijgt een Amsterdamse uitstraling. De activiteiten maken officieel onderdeel uit van het Cannes Lions festivalprogramma en krijgt de benodigde steun vanuit het Cannes Lions netwerk. Er wordt op locatie ook content gemaakt voor IAA TV, Live from Cannes, en voor andere binnenlandse en buitenlandse mediapartners.

Veel deelnemende creatieve bureaus

Aan het programma van de ‘Embassy’ neemt een diverse groep internationaal georiënteerde merken en prijswinnende creatieve bureaus uit Nederland deel, waaronder 123RF, Achtung!, Adobe, BSUR, Caviar, Code d'Azur, Dawn, Digitas LBi, Hazazah, Heineken, INDG, Indie, Made For Digital, MediaMonks, Minivegas, N=5, Ogilvy, Stichting Tick, Superhero Cheesecake, SuperHeroes, Tam Tam, The Ambassadors, UM Studios, VBAT, WeFilm en Yune. De organisatie is nog in gesprek met een aantal bureaus en partners.

Op dit moment is er nog beperkt ruimte voor participatie in de Embassy of Dutch Creativity. Geïnteresseerden kunnen zich melden bij Kyra Roest via kyra@difr.co 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken