Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- Bureaus
- 18 apr 2024 @ 15:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - CreatieStrategieNieuwe klant
- 18 apr 2024 @ 15:00
- Peter van Woensel Kooy
Na een pitch heeft de nieuwe verzekeraar Zzuper gekozen voor Indie Amsterdam. Het bureau bedacht de naam, de corporate identity en de campagne voor het merk. Hier het eerste werk.
Nederland telt inmiddels 1,3 miljoen ZZP’ers. Daarvan is maar liefst tweederde niet verzekerd voor arbeidsongeschiktheid. Zzuper wil, met een vaste lage premie en een groot bedrag dat in één keer netto wordt uitbetaald, een disruptief alternatief zijn voor de Arbeidsontgeschiktheidsverzekering (AOV).
Sander Franken, CEO en initiatiefnemer van Zzuper vertelt: 'De mindset van de ZZP’er is anders dan die van iemand in loondienst. ZZP’ers zijn minder op zoek naar inkomenszekerheid tot aan het pensioen. Daar is het huidige AOV-stelsel wel op ingericht.'
Honderdduizenden ZZP’ers hebben nu geen enkel vangnet. Een serieus maatschappelijk probleem waar Zzuper graag een oplossing voor biedt. Zzupper heeft een vergunning bij de AFM en wordt gesteund door de Nederlandse verzekeraar MaasLloyd en MunichRe, een van de grootste herverzekeraars ter wereld. De campagne is een ode aan de ZZP’er en het vrije ondernemerschap. Met een heel eigen tone of voice die het enthousiasme en daadkracht van Zzupper uitstraalt.
Lode Schaeffer ECD Indie: 'De markt openbreken in het voordeel van de consument. Bij INDIE doen we niets liever. En dan is het helemaal mooi dat we dit merk van scratch af aan mochten naam- en vormgeven.'
Bekijk de nieuwe commercial via deze link.
(PvWK)
Still uit de campagne
Credits
opdrachtgever: Zzuper
bureau + production company: Indie Amsterdam
director: Folkert Verdoorn
DP: Douwe Hennink
offline: Daniel Falkenhagen @ The Compound
online & grading: The Compound
music & sound design commercial: David Coehorst
sound design radio: Levalo
photography: Woody Bos
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Folkert Verdoorn
- Douwe Hennink
- Lode Schaeffer
- pitch
- Indie Amsterdam
- Daniel Falkenhagen
- Zzuper
- merk
- creatie
- AOV
- Sander Franken
- he Compound
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- Nieuwe campagne Nationale-Nederlanden brengt Nederland in...
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren
- Drie finalisten SAN New Kids on the Block 2023 bekend
- De marketingtransfers van week 16, 2024
Laatste Nieuws
- Fairtrade Original zet focus op... 30-04-2024
- Holland Festival gaat voor... 29-04-2024
- Vredestein lanceert 'beestachtige'... 29-04-2024
- Holle Dolle Donnie op Koningsdag... 28-04-2024
- Drie finalisten SAN New Kids on the... 26-04-2024
- De marketingtransfers van week 17,... 26-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing