Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op

Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
  • Bureaus
  • 18 apr 2024 @ 15:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • CreatieStrategieNieuwe klant

Na een pitch heeft de nieuwe verzekeraar Zzuper gekozen voor Indie Amsterdam. Het bureau bedacht de naam, de corporate identity en de campagne voor het merk. Hier het eerste werk.

Nederland telt inmiddels 1,3 miljoen ZZP’ers. Daarvan is maar liefst tweederde niet verzekerd voor arbeidsongeschiktheid. Zzuper wil, met een vaste lage premie en een groot bedrag dat in één keer netto wordt uitbetaald, een disruptief alternatief zijn voor de Arbeidsontgeschiktheidsverzekering (AOV).

Sander Franken, CEO en initiatiefnemer van Zzuper vertelt: 'De mindset van de ZZP’er is anders dan die van iemand in loondienst. ZZP’ers zijn minder op zoek naar inkomenszekerheid tot aan het pensioen. Daar is het huidige AOV-stelsel wel op ingericht.'

Honderdduizenden ZZP’ers hebben nu geen enkel vangnet. Een serieus maatschappelijk probleem waar Zzuper graag een oplossing voor biedt. Zzupper heeft een vergunning bij de AFM en wordt gesteund door de Nederlandse verzekeraar MaasLloyd en MunichRe, een van de grootste herverzekeraars ter wereld. De campagne is een ode aan de ZZP’er en het vrije ondernemerschap. Met een heel eigen tone of voice die het enthousiasme en daadkracht van Zzupper uitstraalt.

Lode Schaeffer ECD Indie: 'De markt openbreken in het voordeel van de consument. Bij INDIE doen we niets liever. En dan is het helemaal mooi dat we dit merk van scratch af aan mochten naam- en vormgeven.'
Bekijk de nieuwe commercial via deze link.
(PvWK)

Still uit de campagne

Credits
opdrachtgever: Zzuper
bureau + production company: Indie Amsterdam
director: Folkert Verdoorn
DP: Douwe Hennink
offline: Daniel Falkenhagen @ The Compound
online & grading: The Compound
music & sound design commercial: David Coehorst
sound design radio: Levalo
photography: Woody Bos

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken