SAN krijgt 37% meer campagnes ingestuurd

SAN krijgt 37% meer campagnes ingestuurd
  • Bureaus
  • 20 jan 2016 @ 16:46
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • AwardReclameMarketingKlanten

Voor de SAN Accenten zijn 37% meer cases en campagnes ingestuurd dan vorig jaar. Dat meldt de Stichting Adverteerdersjury Nederland. SAN-voorzitter Paul Geraeds: 'Het zegt duidelijk iets over de aantrekkende economie waardoor er weer meer nieuwe campagnes gemaakt zijn.'

Geraeds is trots over het sterk gegroeide aantal SAN-inzendingen. 'Mede dankzij de toegenomen belangstelling van jongere bureaus uit tal van bloedgroepen en de introductie van de nieuwe categorie Smart Idea is het aantal ingezonden campagnes voor deelname aan de 27e jaargang van de SAN Accenten dit jaar met maar liefst 37% gestegen. Er werden 292 cases/campagnes ingezonden, vorig jaar waren dat er nog 214. Bovendien hebben we 40% meer inzenders dan afgelopen jaar en daarmee een bredere vertegenwoordiging van het vak. De verjonging van de SAN met onder meer de vorig jaar geadopteerde verkiezing SAN New Kids on the Block zal daarbij zeker een rol gespeeld hebben.'

New Kids on the Block

Voor het tweede achtereenvolgende jaar jureert de SAN de New Kids on the Block. Gisteren kwamen SAN, B&BA en Fonk bijeen om de kandidaten voor de Consideration List van de SAN NKOTB 2015 te bepalen. Welke jonge bureaus zijn het meest succesvol gebleken? Voor welk bureau vallen de hoofd- en vakjury dit jaar als een blok? Welke genomineerden hebben de juiste schwung om straks voor een zaal vol opdrachtgevers hun successtory te presenteren? En: wie gaat er op 26 mei in Studio 21 uiteindelijk met het enig echte SAN New Kids on the Block Accent aan de haal?

Eye-opener

SAN-voorzitter Paul Geraeds ziet ernaar uit om zich daarna in maart en april samen met hoofd- en vakjury te verdiepen in de nieuwe lichting jonge bureaus. Geraeds: 'Vorig jaar adopteerde de SAN de New Kids on the Block-verkiezing en werden we aangenaam verrast door de hoge kwaliteit, lef en creativiteit van de presentaties van de New Kids. Het was voor de SAN echt een eye-opener: de echte vernieuwing in het vak komt niet meer van de gevestigde orde alleen, maar vooral ook uit de nieuwe generatie.'

Het grote aantal spontane aanmeldingen onderstreept volgens de SAN-voorzitter het belang dat de nieuwe generatie bureaus aan SAN als prijzeninstituut hecht. 'Onze verwachtingen voor deze tweede editie van de SAN New Kids on the Block zijn hoog gespannen.'

www.sanaccent.nl

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken