Tiina Salzberg executive strategy director bij 180 Kingsday
- Bureaus
- 23 aug 2017 @ 11:40
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - StrategiePersonaliaReclame
- 23 aug 2017 @ 11:40
- Redactie Bureaus
Reclamebureau 180 Kingsday heeft Tiina Salzberg aangenomen als executive strategy director en Head of Planning. De innovatieve strateeg is een echte globetrotter en komt over van Jacobs Douwe Egberts.
Geboren in Finland en opgegroeid in de Verenigde Staten, was ze hiervoor werkzaam als Global Media Director bij Jacobs Douwe Egberts en verantwoordelijk voor de mediastrategie van grote merken zoals Jacobs, L’Or en Tassimo. Daarvoor sleutelde ze vier jaar lang bij Mondelez International in Zurich aan merken als Milka, Cadbury, Toblerone, Jacobs en Carte Noire. Ze begon haar carrière in New York bij Euro RSCG en Saatchi & Saatchi.
Als executive strategy director bij 180 Kingsday wordt ze verantwoordelijk voor alle strategische output van het bureau op het gebied van data-analyse, communicatieplanning, content-innovatie en brand planning en zal ze verder vorm geven aan de consultancytak van het bureau, 180 Thinking.
Menselijke merken
Tiina Salzberg: '180 Kingsday kijkt niet naar de wereld zoals hij is, maar zoals hij zou kunnen zijn. Een simpel maar krachtig principe, waarbij ik met mijn team een brug kan slaan tussen wetenschap en creatie. Want zo maken we merken beroemder, menselijker en een meer naadloos deel van ieders leven.'
Sander Volten, CEO van 180 Kingsday: 'Tiina houdt van dit vak en kent het van binnen en van buiten. Ze heeft jarenlange ervaring aan bureau- en klantzijde, en met elk aspect van moderne merkstrategie. Tiina weet als geen ander dat vooruitzichten soms belangrijker zijn dan inzichten.'
180 Kingsday is een prijswinnend internationaal creatief bureau aan de Amsterdamse grachten en werkt voor onder meer Qatar Airways, BMW, Hartstichting, DHL, Bloemenbureau Holland, Heineken, Vereniging Eigen Huis, Playstation, Exact, Pepsi, Mini, Smint en Rabobank.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- Tiina Salzberg
- reclamebureau
- Douwe Egberts
- 180 Kingsday
- Executive Strategy Director
- Euro RSCG
- Saatchi
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Nieuwe campagne Nationale-Nederlanden brengt Nederland in...
- Drie finalisten SAN New Kids on the Block 2023 bekend
- NS laat reizigers aan het woord in nieuwe merkcampagne
- De marketingtransfers van week 17, 2024
- Holle Dolle Donnie op Koningsdag doneert aan daklozen
- Albert Heijn lanceert ‘Dat smaakt naar weekend’-campagne
Laatste Nieuws
- Ideapreneurs aan de slag voor Gift a... 03-05-2024
- Polaroid roept Gen Z op het ‘echte... 03-05-2024
- De marketingtransfers van week 18,... 03-05-2024
- CBR kiest Partout Digital voor... 03-05-2024
- [longread] Monnikenwerk 'Dutch Ad... 03-05-2024
- Albert Heijn lanceert ‘Dat smaakt... 03-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing