Digitale tak van KesselsKramer haalt 30 jaar ervaring in huis

Digitale tak van KesselsKramer haalt  30 jaar ervaring in huis
  • Bureaus
  • 6 apr 2023 @ 11:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Digital designConceptPersonalia

De nogal stupide leeftijdsdiscriminatie die je op sommige werkvloeren aantreft, gaat voorbij aan bureau KesselsKramer. Sterker nog: hier is men expliciet trots op een nieuwe ervaren senior medewerker, genaamd Hans Leijdekkers.

De nieuwe digitale tak van communicatiebureau KesselsKramer haalt in één keer 30 jaar ervaring in huis, aldus het bureau.

Na negen jaar aan het roer te hebben gestaan bij Fabrique, sluit Leijdekkers (foto) zich als creative director aan bij het digitale bureau Kesselskramer digital. 'Hans is met stip de oudste binnen KesselsKramer, maar verantwoordelijk voor de jongste startup. Hij zal zich, samen met client service director Ole Doorn, focussen op de verdere groei en ontwikkeling van het bedrijf en de kwaliteit van het werk. Daar is hij de geknipte kandidaat voor, niet alleen dankzij zijn ervaring bij Fabrique, maar ook dankzij zijn ervaring met het opzetten van bureaus in Los Angeles, Nederland en Denemarken', zo wordt trots gemeld.

Grote namen
Leijdekkers vertaalt volgens KesselsKramer onconventionele ideeën naar impactvolle ontwerpen, of het nu voor iconische artiesten als Lenny Kravitz, INXS en The Doors is, of voor merken als Lego en Bang & Olufsen. 'Met zijn frisse benadering van branding, reclame en design was hij afgelopen jaren ook nauw betrokken bij culturele projecten voor onder andere het Rijksmuseum, het Design Museum London, Tate en de National Gallery.'

'Hoewel ik ervaring heb met serieuze projecten en dito budgetten, is het essentieel om jezelf niet te serieus te nemen, zoals ik dat ook herken bij KesselsKramer', vult Leijdekkers aan. 'Lol trappen en een luchtige aanpak vormen vaak de beste start om diepte te geven aan projecten.'

Kesselskramer digital
'Als jong bedrijf  met grote ambities wegen we zorgvuldig af met wie we wel en niet in zee gaan. Met Hans in ons team zijn we in één lap een hele hoop ervaring rijker, waarmee we direct investeren in onze groei van de komende jaren', kondigt de digitale tak van het bureau in de kerk aan de Lauriersgracht - Jordaan - Amsterdam centrum aan. Hans zal zich behalve over deze tak ook buigen over de toekomst van 'holypony.io', een experimentele digitale speelweide van het bureau. Kesselskramer digital (door het bureau zelf geschreven als logo, zonder hoofdletter, met punt er tussen) is de digitale tak van communicatiebureau KesselsKramer. Vanuit Amsterdam en Den Haag ontwikkelt een team van strategen, creatieven en programmeurs van Kesselskramer digital, nu uitgebreid met wat senioriteit en humor van Hans Leijdekkers, 'menselijke online ervaringen' voor onder andere CitizenM, Stoli, 113 Zelfmoordpreventie en Niaga.
(PvWK, foto: KK)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken