Lenovo en SuperHeroes integreren tablet in kledinglijn
- Bureaus
- 7 nov 2023 @ 14:02
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 7 nov 2023 @ 14:02
- Michiel van Zaane
Techproducent Lenovo en SuperHeroes hebben de handen ineengeslagen met drie modeontwerpers om de Lenovo Tab Wear Collection te ontwikkelen, die Lenovo tablets fysiek integreert in outerwear.
Om deze visie werkelijkheid te laten worden, vroegen Lenovo en SuperHeroes zich af: Wat zou er gebeuren als enkele vooruitstrevende ontwerpers in de mode-industrie volledige vrijheid kregen om de volgende evolutie van de mode in combinatie met technologie te realiseren? Wat als mode meer is dan alleen kleding, maar een nieuwe manier van leven? Mode en technologie hebben één ding gemeen: hun voortdurende vermogen om te innoveren en zich aan te passen aan een nieuwe en veranderende wereld.
Craig Miles, Creative Director bij SuperHeroes Amsterdam, legt uit: ‘Deze campagne borduurt voort op de strategie die we vorig jaar hebben geïntroduceerd, waarbij we Lenovo tablets positioneren als de ultieme me-time tablets. Waar metime tot nu toe vooral aan thuissituaties was gelinkt, openen we met een combinatie van mode en technologie nu de deuren naar me-time buitenshuis. We zijn ontzettend trots op deze campagne, die een nieuwe dimensie aan me-time toevoegt.’
De Lenovo Tab Wear Collection bestaat uit drie prototypes van de hand van het Amsterdamse duurzame regenkleding merk Maium, de futuristische-couture kunstenaar Kit Wan Studios uit Hongkong en het streetwear merk Ranra uit Reykjavik en Londen.
Ieder ontwerp is voorzien van features die ‘me-time’ onderweg naar een hoger niveau tillen. Van een geluids- en lichtdichte hoodie en een exoskelet dat fungeert als techno-pantser, tot een opblaasbare poncho die tevens dienst doet als hangmat.
Productie
Het prototype van het Amsterdamse Maium wordt in productie genomen. Anita Palacios, mede-oprichter en modeontwerper Maium: ‘Mijn ontwerp is geïnspireerd op de gedaanteverwisselingen in de natuur, zoals een vlinder die uit zijn cocon tevoorschijn komt. Ik wilde een kledingstuk ontwerpen dat zo comfortabel aanvoelt dat je het niet meer uit wilt doen, maar dat ook verandert in iets functioneels en modieus. Op het eerste gezicht lijkt dit een gewone poncho, maar als hij begint op te blazen is het bijna magisch: de jas wordt een knusse cocon. Wanneer hij wordt omgebouwd tot een hangmat, kan de drager zich net een vlinder voelen in een cocon en genieten van me-time in de natuur. Hiernaast is de jas gemaakt van 66 gerecyclede PET-flessen, en dragen wij ook zo ons steentje bij aan een duurzamere wereld. Alles bij elkaar maakt dit een geweldig project, ik heb hierdoor echt out of the box kunnen denken en iets waanzinnigs kunnen ontwerpen.’
Credits:
Bureau - SuperHeroes Amsterdam
Film & Fotografie - Mighty Fine
3D productie - Max Rabe
Foto: De Maium jas. Fotocredit: Mighty Fine.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Nieuwe campagne Nationale-Nederlanden brengt Nederland in...
- Drie finalisten SAN New Kids on the Block 2023 bekend
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op jongere doelgroep
- De marketingtransfers van week 17, 2024
- NS laat reizigers aan het woord in nieuwe merkcampagne
- Holle Dolle Donnie op Koningsdag doneert aan daklozen
Laatste Nieuws
- Ideapreneurs aan de slag voor Gift a... 03-05-2024
- Polaroid roept Gen Z op het ‘echte... 03-05-2024
- De marketingtransfers van week 18,... 03-05-2024
- CBR kiest Partout Digital voor... 03-05-2024
- [longread] Monnikenwerk 'Dutch Ad... 03-05-2024
- Albert Heijn lanceert ‘Dat smaakt... 03-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing