Redactie Contentmarketing

Redactie Contentmarketing

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/content/ geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c).

Recente artikelen van Redactie Contentmarketing

LinkGist.nl: eerste Nederlandse content-monetizing service

24jul 201410:13
  • Content
  • 14044 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Verdienmodellen

nieuws Het monetizen van content wordt met de dag gebruikelijker. Steeds meer bedrijven, bloggers, nieuwssites en fora zien in dat er meer mogelijk is met de content die zij genereren, dan enkel en alleen informatie verstrekken. Met content valt geld te verdienen. Toch bestond er tot voor kort geen Nederlandse aanbieder van oplossingen voor automatische content-monetizing. LinkGist heeft een gratis service ontwikkeld die affiliate marketing gemakkelijk en toegankelijk maakt.

Nieuw creatief kookblog: Naar Eigen Smaak

23jul 201420:08
  • Content
  • 14581 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Digitaal

nieuws In mei publiceerden 3 thuiskoks hun eerste voorjaarsrecepten op het kookblog 'Naar Eigen Smaak'. Elke vrijdag om 10 uur vind je op dit blog 3 verrassende seizoenrecepten waarin steeds 2 dezelfde ingrediënten zijn gebruikt.

Infographic: 7 criteria voor het inhuren van een community manager

22jul 201414:56
  • Content
  • 15160 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Digitaal

nieuws Online communities spelen een belangrijke rol binnen contentmarketing. Zo laten merken als Red Bull, Vodafone en Dove goed zien hoe je met verhalen een community bouwt. Om een community goed te kunnen leiden heb je een community manager nodig. Waar moet een community manager aan voldoen? Onderstaande infographic vertelt de 7 criteria voor het inhuren van een goede community manager.

Infographic: De ROI van een contentoperatie

21jul 201411:59
  • Content
  • 10185 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Onderzoek

nieuws Het is niet genoeg om alleen in content te investeren. Een contentoperatie - het proces van produceren, distribueren en het analyseren van content om de productiviteit en de meetbare resultaten te verhogen en de frictie binnen de organisatie te verkleinen - gaat verder dan strategie alleen. Content moet een essentieel bedrijfsonderdeel zijn. Maar als je dit doet, wat levert het op? Kapost.com vat het samen in een infographic.

6 redenen waarom niemand je app gebruikt, volgens Google

18jul 201411:47
  • Content
  • 22599 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Digitaal

nieuws Tijdens een presentatie op het Google's I/O congres gaat Tomer Sharon, Google Search User Experience Researcher, in op de vraag: “Why is nobody using my app?” Je kan de hele presentatie bekijken, maar ook de 6 belangrijkste redenen waarom niemand je app gebruikt.

LinkedIn neemt Newsle over

17jul 201414:49
  • Content
  • 17260 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Storytelling

nieuws LinkedIn heeft Newsle overgenomen, een webapplicatie waarmee je nieuws kunt vinden over mensen in je netwerk. Dat hebben de twee bedrijven onlangs aangekondigd. Hoeveel LinkedIn voor de dienst heeft betaald, is niet bekendgemaakt.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content