Redactie Contentmarketing

Redactie Contentmarketing

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/content/ geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c).

Recente artikelen van Redactie Contentmarketing

Luisteren is goud: waarom organisaties op Twitter meer moeten converseren

28feb 201410:42
  • Content
  • 14955 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • DigitaalOnderzoek

nieuws Op Swocc.nl schrijft Ernst de Pree twee wetenschappelijke studies over het gebruik van Twitter door organisaties. Want hoewel veel twitterende organisaties het intussen wel doorhebben, zijn er ook nog genoeg organisaties die op Twitter de plank volledig misslaan. Oproepen tot het delen van positieve ervaringen, vragen om retweets van een vermomde reclameboodschap of links naar een nieuw product; eenzijdig zendgedrag is niet meer van deze tijd. Wetenschappelijk onderzoek laat zien dat converseren en vooral luisteren uiteindelijk het meeste oplevert.

Snapchatmarketing: Taco Bell, Acura en Wet Seal

28feb 201409:35
  • Content
  • 18015 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • DigitaalBranded content

nieuws Is Snapchat geschikt voor marketing? Op dit moment zijn er geen standaard advertentiemogelijkheden, maar toch zijn er een aantal merken die zich op dit medium bevinden. Mashable toont de laatste cijfers over het gebruik van Snapchat en de merken die het gebruiken in een infographic.

De Bijenkorf vervangt papier door digitaal

27feb 201411:20
  • Content
  • 21088 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Digitaal

nieuws De Bijenkorf stopt met de verzending van folders en brieven. Klanten worden bereikt via e-mail, apps, social media en de website. Inspiration magazine, de boekjes voor de Maffe Marathon en de Drie Dwaze Dagen-folders blijven bestaan, het De Bijenkorf Magazine niet.

De drie belangrijkste branded content formats in 2014

25feb 201412:51
  • Content
  • 17164 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Branded contentTrends

nieuws Het Content Marketing Institute brengt drie trends in branded content die in 2014 belangrijk zullen zijn. Deze trends zijn gebaseerd op hun huidige succes, de buzz die ze creeren en de interesse van de consumenten.

Wat doe je als je digitale content een offline reactie oproept?

25feb 201411:51
  • Content
  • 15398 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • TrendsVerdienmodellenDigitaal

nieuws Tom Peeters schrijft op Bloovi.be een interessante blogpost over de link tussen online contentmarketing en offline reacties. Wat doe je eigenlijk als je digitale content een offline reactie oproept? Een klant of prospect leest een blogpost of ziet een online video en grijpt naar de telefoon om contact op te nemen, bijvoorbeeld. Deze contacten vinden heel moeilijk hun weg naar de berekening van de return die content genereert. Om de impact van dergelijke contacten toch mee te nemen, kan call tracking software soelaas bieden.

Born05 start contentmarketingagency 5IVE

25feb 201411:17
  • Content
  • 22770 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • DigitaalBranded contentPrint

nieuws 5IVE is live! Met de oprichting van 5IVE investeert Born05 in het ontwikkelen van hoogkwalitatieve content op alle touchpoints in de customer journey. 5IVE wordt geleid door Alec Bergsma en Dennis van Vugt.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content