Nieuw cultuurplatform Public gelanceerd

Nieuw cultuurplatform Public gelanceerd
  • Content
  • 27 mei 2014 @ 14:58
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Verdienmodellen

Het nieuwe cultuurplatform Public is vandaag gelanceerd. Via Public kunnen cultuurliefhebbers maandelijks zeer voordelig 30 speciaal geselecteerde voorstellingen, concerten of exposities bezoeken bij een van de ruim 30 aangesloten concertzalen, filmhuizen, musea en theaters. Daarnaast biedt Public leden een magazine, een redactionele website, een wekelijkse nieuwsbrief en live evenementen.

Community van cultuuroptimisten
‘Met Public willen we een positieve impuls geven aan de culturele sector. Samen met publiek en culturele instellingen bouwen we een community van cultuuroptimisten,’ zeggen Public-oprichters Leon Caren en Bas Morsch.

Public is een multidisciplinair cultuurplatform, waarbij zich inmiddels ruim 30 toonaangevende instellingen hebben aangesloten, waaronder Het Concertgebouw, EYE, Foam, Muziekgebouw aan ‘t IJ en de Stadsschouwburg Amsterdam. ‘Public werkt heel eenvoudig: voor 15 euro per maand krijgen onze leden een pas waarmee ze minstens 30 speciaal geselecteerde voorstellingen, concerten of exposities per maand kunnen bezoeken, waarvan de helft gratis en de helft met aanzienlijke korting. Die programmering wordt aangeboden door ruim 30 aangesloten concertzalen, filmhuizen, musea en theaters, stuk voor stuk toonaangevende instellingen. Naast dit unieke aanbod biedt Public leden ook een eigen magazine, een uitgebreide redactionele website en live evenementen.’

2.500 leden gezocht voor 15 juli
Om de programmering van Public officieel te starten in september zijn er minimaal 2.500 leden nodig. Daarom is er een grote ledenwervingscampagne gestart. Nieuwe leden kunnen zich voor 15 juli aanmelden op de speciale campagnesite.

Platform als ‘gamechanger’ voor culturele sector
Binnen de culturele sector kan Public uitgroeien tot een gamechanger. ‘Met Public bieden we een nieuw verdienmodel in de culturele sector, een optimistisch geluid na jaren van bezuinigingen,’ aldus Morsch. ‘Dankzij ons innovatieve lidmaatschapsmodel en de bredere context die we aanbieden, mobiliseren we nieuwe publieksstromen voor de deelnemende instellingen en financieren we ook mee aan de ontwikkeling van nieuwe kunst en cultuur. We beginnen in Amsterdam, maar op termijn willen we zeker uitbreiden naar de rest van Nederland.’

Lancering Public en start ledenwervingscampagne
Dinsdag 27 mei: Stadsschouwburg Amsterdam. Officiële persconferentie met Public-oprichters Leon Caren, Bas Morsch, Yoeri Albrecht (directeur De Balie), Melle Daamen (directeur Stadsschouwburg Amsterdam) en Marloes Krijnen (directeur Foam).

Feestelijke publiekslancering Public
Woensdag 28 mei: Felix &Foam in Amsterdam. Feestelijke publiekslancering met muziek, theater, kunst, literatuur, theater en fotografie.



Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken