Nieuwe editie van Belgische Filantropiekrant

Nieuwe editie van Belgische Filantropiekrant
  • Content
  • 7 mei 2014 @ 08:00
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Print

Een nieuwe editie van de Belgische Filantropiekrant is onlangs verschenen. De Krant werd uitgegeven op een origineel formaat van 24 x 34 cm en verdeeld onder zo’n 600 filantropen, potentiële filantropen, notarissen, vermogensadviseurs, bankiers, vertegenwoordigers van goede doelen, die op 24 april jl. aanwezig waren op de 3e Dag van de Filantropie. De Koning Boudewijnstichting vertrouwde opnieuw de publicatie (redactie, vertaling, grafisch concept en lay-out) van de Filantropiekrant toe aan Decom.

De Filantropiekrant (oplage 1100 ex.) komt zowel redactioneel als grafisch bijzonder sterk voor de dag. Tal van enthousiaste getuigenissen, o.m. van Jeff Skoll (eBay en Skoll Foundation), Bart Weetjens (Apopo), Sihame El Kaouakibi (Let’s Go Urban) en Paul Dewandre (Les hommes viennent de Mars et les femmes de Vénus) bewijzen hoe iedereen met een gerichte actie iets kan veranderen in de wereld.

De Krant gaat ook dieper in op financieringsmodellen geïnspireerd op venture capital en nieuwe modellen zoals crowdfunding, en duidt op de verschillen tussen Europese en trans-Atlantische filantropie. En er is ook ruim plaats voor de ondertussen traditionele barometer van de filantropie, die de Koning Boudewijnstichting uitwerkt in samenwerking met de denktank Itinera. De barometer is gebaseerd op een enquête die eind 2013 onder 1000 Belgen werd gehouden.

Enkele opvallende bevindingen:

  • 7 op de 10 ondervraagden wil bijdragen tot een betere wereld
  • 6 op de 10 ondervraagden verkiest filantropische actie met een tastbaar doel
  • ‘gezondheid en medisch onderzoek’ voeren de Belgische lijst van filantropische actieterreinen aan (39%), gevolgd door ‘hulp aan minderbedeelden’ (21%), ‘humanitaire acties’ (18%) en ‘toegang tot kwaliteitsonderwijs voor iedereen’ (11%). ‘Milieubescherming en duurzame ontwikkeling’ staat op de vijfde plaats (6%)
  • de meeste ondervraagden (54%) steunt liever een goed doel op lange termijn dan dringende hulp n.a.v. een noodsituatie (43%)
  • de Belg staat over het algemeen positiever tegenover filantropie, ook al oogt de geefbereidheid nog fragiel

Klik hier om een exemplaar [PDF] in te kijken.
 

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken