4 vragen voor Fiona Cordes, MPG.'s nieuwe concept director

 4 vragen voor Fiona Cordes, MPG.'s nieuwe concept director
  • Content
  • 28 jun 2016 @ 15:49
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • NieuwkomersContentStrategie

Contentmarketingbureau MPG. heeft het team uitgebreid met concept director Fiona Cordes. Eerder werkte ze voor Sky Radio, Discovery Channel en Specialbite en de laatste negen jaar voor Sanoma. Hier verzorgde ze onder meer de transformatie van Donald Duck naar een 360-graden crossmedia-merk. Het afgelopen jaar werkte Fiona bij KWF waar ze verantwoordelijk was voor het concept en merkbekendheid van Kanker.nl. En nu dus MPG.; tijd voor een paar vragen aan Fiona zelf en Dolly van den Akker, business directeur bij MPG..

Gefeliciteerd, Fiona! Wat heeft je doen besluiten de stap te maken van KWF naar MPG.?  
'Ik ben al jaren fan van MPG., vanwege al het mooie, diverse werk dat ze leveren, maar zeker ook omdat het mooiste foodmerk, Allerhande, klant is. Ik ben zelf een concepter, merkenbouwer en combineer dat graag met een van mijn persoonlijke hobby's: food. Dit kwam allemaal samen in deze functie, ik hoefde dus niet lang na te denken.'

Wat is de reden dat je (relatief) kort bij KWF hebt gezeten? 
'Bij KWF heb ik het merk/platform Kanker.nl gelanceerd en op de kaart gezet door middel van een grootse 360-graden merkcampagne, met als doel dit de komende jaren verder uit te bouwen. Per januari 2016 is Kanker.nl een stichting geworden. Dat had als gevolg dat het marketing budget niet meer toereikend was om mijn doelstellingen te kunnen realiseren.' 

Wat is je voornaamste doel bij MPG.?  
'Om voor diverse merken, zowel bestaande als nieuwe, de strategie en ontwikkeling van 360-graden concepten en campagnes te initiëren, realiseren en te optimaliseren.' 

Wat wil je voor jezelf maar ook voor MPG. binnen nu en twee jaar bereiken? 
'Ik hoop dat we over twee jaar kunnen zeggen dat zowel alle bestaande alsook de nieuwe klanten het 360-graden-/omnichannel-denken volledig in de marketing- en communicatie strategie hebben toegepast en dat MPG. ze daarbij op strategisch, creatief en operationeel vlak optimaal heeft geholpen.' 
  
Dolly van den Akker, business directeur MPG. over Fiona: 'Fiona is een aanwinst omdat wij creatieve online concepten pro-actief aan willen bieden. We merken dat merken hier steeds meer behoefte aan hebben. Even snel een post maken, raakt de consument niet meer in de overdaad aan content. De content moet op het juiste moment en met de juiste creatieve merk-angle worden aangeboden om zo echt contact te maken met de consument. Op dit terrein is Fiona een enorm gewenste aanvulling.'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken