Nederlandse Cosmetica Vereniging lanceert vraagbaak over cosmetica

Nederlandse Cosmetica Vereniging lanceert vraagbaak over cosmetica
  • Content
  • 25 jan 2024 @ 13:34
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

De Nederlandse Cosmetica Vereniging (NCV) heeft een wetenschappelijk onderbouwde vraagbaak gelanceerd voor zowel consumenten als pers: www.mijncosmetica.nl.

Voor consumenten wordt de wereld van cosmetica steeds verwarrender en het wordt steeds lastiger feit van fictie te onderscheiden. Met de opkomst van influencers, (on)geverifieerde claims en valse beloftes wordt er soms afgestapt van essentiële producten, zoals zonbescherming, stelt de NCV. De Nederlandse Cosmetica Vereniging (NCV) kreeg veel vragen van zowel pers als consumenten en besloot Mijncosmetica.nl op te richten, een onafhankelijk platform vol objectieve en wetenschappelijk onderbouwde informatie.

Het platform beantwoordt op transparante en onderbouwde wijze vragen van consumenten over cosmetica. Deze kunnen bijvoorbeeld gaan over trends, duurzaamheid of ingrediënten. Naast deze informatie wordt er ingegaan op productieprocessen en zijn er experts te vinden (zoals dermatologen) die uitleggen hoe of waarom iets wel of niet werkt.

‘De NCV verwacht dat deze online bron snel een begrip zal worden en zal uitgroeien tot dé go-to plaats voor iedereen met vragen over cosmetica. Het streven is dat de website synoniem wordt met betrouwbare, objectieve informatie over cosmetica. Consumenten moeten niet langer twijfelen waar ze accurate details over cosmetische producten kunnen vinden; de naam mijncosmetica.nl moet automatisch gevonden worden’ zegt Marjolein van Oostrum, Operations manager NCV.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken