Nederlandse Cosmetica Vereniging lanceert vraagbaak over cosmetica
- Content
- 25 jan 2024 @ 13:34
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 25 jan 2024 @ 13:34
- Michiel van Zaane
De Nederlandse Cosmetica Vereniging (NCV) heeft een wetenschappelijk onderbouwde vraagbaak gelanceerd voor zowel consumenten als pers: www.mijncosmetica.nl.
Voor consumenten wordt de wereld van cosmetica steeds verwarrender en het wordt steeds lastiger feit van fictie te onderscheiden. Met de opkomst van influencers, (on)geverifieerde claims en valse beloftes wordt er soms afgestapt van essentiële producten, zoals zonbescherming, stelt de NCV. De Nederlandse Cosmetica Vereniging (NCV) kreeg veel vragen van zowel pers als consumenten en besloot Mijncosmetica.nl op te richten, een onafhankelijk platform vol objectieve en wetenschappelijk onderbouwde informatie.
Het platform beantwoordt op transparante en onderbouwde wijze vragen van consumenten over cosmetica. Deze kunnen bijvoorbeeld gaan over trends, duurzaamheid of ingrediënten. Naast deze informatie wordt er ingegaan op productieprocessen en zijn er experts te vinden (zoals dermatologen) die uitleggen hoe of waarom iets wel of niet werkt.
‘De NCV verwacht dat deze online bron snel een begrip zal worden en zal uitgroeien tot dé go-to plaats voor iedereen met vragen over cosmetica. Het streven is dat de website synoniem wordt met betrouwbare, objectieve informatie over cosmetica. Consumenten moeten niet langer twijfelen waar ze accurate details over cosmetische producten kunnen vinden; de naam mijncosmetica.nl moet automatisch gevonden worden’ zegt Marjolein van Oostrum, Operations manager NCV.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ABN Amro en Straat ontwerpen... 16-05-2024
- Campagne “Doe ff lekker niet” leert... 15-05-2024
- Campagne tegen MS laat de ziekte... 15-05-2024
- Grote AR-activatie voor 'Kingdom of... 14-05-2024
- Shop-in-shop concept MediaMarkt en... 01-05-2024
- Met een open mindset win je altijd... 30-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing