Cover MarketingTribune 3 door Studio Maria Walnut

Cover MarketingTribune 3 door Studio Maria Walnut
  • Design
  • 14 feb 2017 @ 10:00
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Graphic

Een aantal covers van MarketingTribune zullen dit jaar in samenwerking met de ADCN gemaakt worden, zo ook de cover van editie 3 van de hand van Maria Walnut. Maria is een Portugese ontwerper en illustrator. Ze heeft gewerkt voor onder meer Sagmeister Inc. in New York en voor Fukt Magazine en Ariane Spanier Design in Berlijn. In 2016 is ze haar eigen studio in Amsterdam gestart en werkt ze in verschillende mediatypen voor diverse commerciële, creatieve, educatieve en culturele opdrachtgevers, onder andere Hema, Moleskine, TED, Kunsthal Rotterdam, Mr. & Mrs. Lane en Berliner Volksbank. In haar werk zoekt ze naar simpele, speelse en spontane expressies van complexe ideeën.

Maria over het concept van de cover: 'Mijn inspiratie komt van het boek “Quiet” van Susan Cain, een ode aan introverte mensen. Ik geloof dat in een tijd waarin mensen verkiezingen winnen met agressief gedrag en luid geschreeuw, we ons moeten bezinnen op de eigenschappen van succesvolle marketeers. Om gehoord te worden door een groot publiek zijn eigenschappen als empathie, kalmte en het vermogen om echt te luisteren misschien veel belangrijker. Daarom maakte ik de marketeer klein, geslachtsloos en onbelangrijk, iemand die zonder moeite alle verschillende vaardigheden weet te combineren. De tijdloze ruimte, zonder zichtbaar aanwezige technologie, staat symbool voor de toekomst.’

studiomariawalnut.com
adcn.nl

Eerdere covers in samenwerking met de ADCN:
Editie 1 door Stang Gubbels

 

 

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken