Coca-Cola doneert reclamebudget aan Filipijnen

Coca-Cola doneert reclamebudget aan Filipijnen
  • Food-en-retail
  • 29 nov 2013 @ 15:21
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • EndorsementConsumenten

Een positief initiatief van Coca-Cola: een deel van het reclamebudget van de frisdrankgigant wordt omgezet in noodhulp voor door de natuurramp getroffen Filipinno's. Lokale medewerkers van Coke steken de handen uit de mouwen voor de slachtoffers. Dat meldt de goed nieuws-site Sunny Skyz.

'Any committed advertising space will be redirected to the relief and rebuilding efforts for the people in Visayas', stelt Coca-Cola in een persverklaring.  Coca-Cola heeft al $2.5 miljoen in cash gedoneerd, voor $600,000 aan gebotteld water en $1 miljoen via het Amerikaanse Rode Kruis. Voorlopig zal het bespaarde reclamegeld nog worden ingezet voor meer hulpgoederen, meldt het concern. 'Verwacht even geen reclame van ons.' Naast het humane aspect van deze actie, wordt door consumenten vol lof gesproken over Coke. En dat is weer goed nieuws voor Coca-Cola zelf: be good and let somebody else tell it.

Meer goed nieuws
De goed nieuws site Sunny Skyz komt wel met meer opwekkende berichten over a-merken. Zo huurt Starbucks 10.000 oorlogsveteranen in, niet omdat ze zielig zijn maar gewoon goed. (PvWK)

 

Coca-Cola medewerkers pakken hulpgoederen in voor de Filipijnen.

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken