P&G's Mr. Proper betreedt Nederlandse markt

P&G's Mr. Proper betreedt Nederlandse markt
  • Food-en-retail
  • 25 nov 2013 @ 12:07
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • IntroductieMerken

Schoonmaakmiddel Mr. Proper is eindelijk ook in Nederland verkrijgbaar. Het merk werd in 1958 onder de naam 'Mr Clean' door Procter&Gamble gekocht van een zakenman die in de schoonmaak van schepen zat. De lancering in Nederland valt samen met de introductie van de variant 'Mr. Proper vloeibare gel', die in vijf geurvarianten op de markt komt. Adviesprijzen voor de 400ml verpakkingen varieren tussen de 1,99 en 2,49 euro.



Kaalkop met geschiedenis
Mr. Proper is een merk met een lange historie. Klik hier om daarover te lezen en om oude reclamefilms met de kale krachtpatser te zien. Onderop dit bericht enkele internationale verschijningen van de zeeman plus de nieuwe Nederlandse commercial. Het grootste afwasmerk in Nederland van Proper-fabrikant Procter&Gamble is Dreft. Mr. Proper wordt daarnaast gepositioneerd als 'geconcenteeerde allesreiniger' die je door haar kracht en concentratie tijd in het huishouden bespaart. Volgens recent onderzoekt is een Nederlander namelijk gemiddeld vier uur per week bezig met huishoudelijke taken. Zonde. Door Mr. Proper hou je volgens de makers tijd over en dat past weer in de corporate claim van P&G: 'touching lives, improving life.' De 'vier voordelen' van Mr. Proper zijn dat het merk krachtiger, zuiniger, veelzijdiger en milieuvriendelijker zou zijn dan de concurrentie.

Revolutionaire werking
'De nieuwe Mr. Proper geconcentreerde allesreiniger verandert je schoonmaak op een revolutionaire manier. Dankzij zijn krachtige formule doordringt en verwijdert de vloeibare gel het vuil echt gemakkelijk', luidt de propositie van Procter&Gamble. Via Procters eigen contentplatform Lekker in het Leven konden consumenten zich al aanmelden om het product te testen. Hier zijn ook allerlei tips te vinden om met P&G-merken zoals Mr. Proper het huishouden te doen en kun je lezen wat andere Nederlanders uit de Lekker in het Leven-community van de middelen vinden. Aldus wordt het domein 'huishouden' geclaimd. De introductie van Mr. Proper wordt intussen door een massieve tv-campagne ondersteund. (PvWK)
 


 



Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken