'Verdwijnen Euroshopper kan AH klanten kosten'
- Food-en-retail
- 6 mei 2014 @ 13:36
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Packaging designPrijsoorlog
- 6 mei 2014 @ 13:36
- Redactie Food en Retail
Paul Beukelman van de Euroshopper-fanclub heeft de blues, zo zei hij op Radio 1. Maar Albert Heijn dat het discount-huismerk ophief binnenkort ook. Volgens de Euroshopper-fan switchen namelijk duizenden liefhebbers van Euro Shopper naar producten van Aldi en Lidl.
Daarop duiden volgens hem de reacties op het blog en de Facebookpagina Euroshopper moet blijven. Op de website van de NOS zegt AH dat de reacties van de klanten positief zijn. Bijbehorende omzetcijfers geeft het supermarktconcern echter niet. Aanstaande zomer is de transitie van Euroshopper naar 'AH Basic' afgerond. Dan liggen er naar verwachting rond 500 AH Basic-producten in het schap. Met AH Basic probeert Albert Heijn klanten binnen te houden die anders naar discounters overlopen. Sommige externe deskundigen twijfelen eraan of het merk Albert Heijn niet meer zou moeten gaan over verrassen en inspireren, in plaats van over prijsbeukerij. (bron: Distrifood)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Albert Heijn
- Radio 1
- blues
- Euroshopper-fan
- discount
- switchen
- Euroshopper-fanclub
- huismerk
- discount-huismerk
- AH
- liefhebbers
- AH Basic
- Lidl
- Paul Beukelman
- Aldi
- Euroshopper
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [marketeer 201] Niels van den Bergh... 03-05-2024
- Veja scoort met in-store schoenmaker02-05-2024
- Shell kondigt nieuwe samenwerking... 01-05-2024
- [RMD24] 'Het wordt tijd om met... 01-05-2024
- Unox Soep in Zak positioneert zich... 29-04-2024
- Albert Heijn introduceert AH... 26-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing