Ikea start vanaf mei ambachtelijke bakkerij

Ikea start vanaf mei ambachtelijke bakkerij
  • Food-en-retail
  • 18 mrt 2015 @ 17:08
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodDoelgroepen

Ikea start per 1 mei 2015 een ambachtelijke bakkerij. Vanaf deze datum gaat de in Nederland gevestigde Zweedse woonretailer het concept testen bij het filiaal in Delft. Ikea heeft al een Swedish Food Market en Snack Corner na de kassa's en daar komt nu een bakkerij bij.

De klant kan er terecht voor 'uniek en vers' zuurdesembrood, schrijft de Levensmiddelenkrant. 'Geen twee broden zullen hetzelfde zijn', staat op de posters die in Delft hangen. Volgens Jolanda van den Ende, marketingmanager van Ikea Delft, wil de keten hiermee aansluiten op de huidige foodtrends - 'biologisch en gezond' - en het aanbod door de bakkerij verbreden. Het is de tweede innovatie in korte tijd die opvalt bij Ikea. Recent werd bekend dat het merk ook meubilair gaat maken dat aansluit op ' the internet of things' (TIoT), zoals tafels met ingebouwde apparatuur waardoor je je smartphone erop kan leggen waarna deze via blue thooth, draadloos oplaadt. Volgend nummer van MarketingTribune in print staat volledig in het teken van TIoT en de gevolgen daarvan voor marketing.

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken