Jumbo kruist online degens met AH

Jumbo kruist online degens met AH
  • Food-en-retail
  • 1 apr 2015 @ 15:12
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • VerkoopWeb

Jumbo stort zich in de strijd om de online klant. De supermarktketen wil met zogenaamde 'pickup points' de concurrentie aangaan met de thuisbezorgservice van Albert Heijn. Dat claimt de financiële topman van Jumbo Ton van Veen vandaag.

Per week wil Jumbo twee pickup points openen, in de zomer van 2015 moeten er uiteindelijk 100 zijn. Familiebedrijf Jumbo, na AH de tweede speler op de Nederlandse markt, is vorig jaar met 28 ophaalpunten begonnen. Daar zijn volgens Van Veen in het FD de kinderziektes uitgehaald. Klanten kunnen online boodschappen doen en die vervolgens bij zo'n afhaalpunt ophalen. Het is lastig geld verdienen met een thuisbezorgservice. Vorig jaar liet Jumbo aan NU.nl weten dat er op korte termijn vooral geïnvesteerd moet worden. De consumentenomzet van Jumbo Holding groeide in 2014 met 3,5 procent, naar eigen zeggen vooral door nieuwe klandizie en kwam uit op 6,8 miljard euro. Dat is goed voor een marktaandeel van intussen 20 procent van de supermarkten in Nederland.

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken