'Lidl maakt in 2016 haast met duurzaamheid'

'Lidl maakt in 2016 haast met duurzaamheid'
  • Food-en-retail
  • 2 dec 2015 @ 09:15
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • MVOWinkelen

Lidl wil vanaf volgend jaar enkel nog soja, palmolie en cacao gebruiken die voor 100 % afkomstig is uit duurzame bronnen. Ook op andere gebieden verduurzaamt de discounter verder, zoals recycling van verpakkingen, meldt Duurzaambedrijfsleven.nl.

Lidl wil bovendien het verantwoorde assortiment met keurmerken jaarlijks met tien procent laten groeien. Hiervoor zal Lidl de duurzaamheidsstandaard voor producten in samenwerking met leveranciers continu aanscherpen. Ook heeft de discounter voor ogen dierlijke producten, zoals vlees, zuivel en vis, verder te verduurzamen. Zo moet 50 procent van de kipproducten volgend jaar aan het Beter Leven-keurmerk voldoen, op weg naar 75 procent in 2018, constateert Distrifood.

Duurzame zonne-energie
Eerder al gaf Lidl aan 20 procent energieverbetering te willen realiseren in 2020 ten opzichte van 2010, aldus Duurzaambedrijfsleven.nl. Hiertoe wil de keten de energie-efficiëntie jaarlijks met 2 procent verbeteren. Om zelf meer duurzame energie op te wekken, gaat de retailer jaarlijks minimaal tien filialen voorzien van zonnepanelen. De concurrentie zet Lidl graag weg als platte discounter. De GfK-onderzoeken naar afdelingen vers in Nederlandse retail waarbij Lidl steeds leidt en het duurzame verhaal dat nu verteld wordt, dragen echter behalve aan een goedkoop imago ook bij aan toegevoegde waarde voor het merk.

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken