NOS belicht horeca-sluikreclame via Instagram
- Food-en-retail
- 19 sep 2017 @ 15:43
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodTrends
- 19 sep 2017 @ 15:43
- Redactie Food en Retail
Social media als Instagram zijn nieuwe marketingtools tools geworden om een restaurant op de kaart te zetten, toont de NOS item met het volgende item. Wie alvorens een heerlijk gerecht op te peuzelen of te drinken daar eerst een fijne foto van maakt en deze post op bijvoorbeeld Instagram, helpt de horecagelegenheid gratis aan extra promotie. Met dank ook aan Instagram. Hoe werkt dat, bijvoorbeeld voor de supersuccesvolle eetgelegenheid The Avocado Show?
'Instawaardige' restaurants doen er volgens de NOS alles aan om jou hun hippe eettent op de foto te laten zetten. 'Geld uitgeven aan de traditionele manier van reclame maken, hoeft op deze manier niet meer. De hype wordt vanzelf gecreëerd.' Slimme restaurants en andere horecagelegenheden zorgen er daarom voor dat klanten met het juiste licht en interieur de perfecte foto van gerechten kunt maken voor Instagram. 'Wij denken eerst aan het design van het eten, en dan mag de chef-kok kijken hoe hij daar een tien van maakt in de keuken, vult Ron Simpson, eigenaar The Avocado Show aan. Hieronder een filmpje op FoodTube, dat bijdraagt aan de faam van Simpsons nieuwe formule maar dan via video.
Goed smoelend food
Hier een voorbeeld van zo'n Insta-post voor The Avocado Show. 'Je moet minstens één fotogeniek gerecht op de kaart hebben staan'. adviseert Roger Bloem, food influencer. Lees hier het hele artikel en bekijk het filmpje.
(PvWK, bronnen: NOS, Instagram en FoodTube)
Laatste nieuws Avocado Show, lees hier
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- gerecht
- FoodTube
- keuken
- Ron Simpson
- The Avocado Show
- NOS
- design
- Roger Bloem
- eten
- filmpje
- fotogeniek
- chef-kok
- food influencer
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Verkoop Blokker van de baan06-05-2024
- Campagne voor nieuwe smaken... 06-05-2024
- DOSSIER MERKENBOUWEN - De kant van... 06-05-2024
- [RMD24] 'Het wordt tijd om met... 06-05-2024
- [marketeer 201] Niels van den Bergh... 03-05-2024
- Veja scoort met in-store schoenmaker02-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing