Vleesvervangermerk This gebruikt zelfportret Van Gogh in ‘stunt’

Vleesvervangermerk This gebruikt zelfportret Van Gogh in ‘stunt’
  • Food-en-retail
  • 6 mrt 2024 @ 10:13
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Vleesvervangermerk This uit Groot-Brittannië is partner van de Week Zonder Vlees & Zuivel. Het merk in het kader van de week een zelfportret van Van Gogh aangepast en in het Van Gogh Museum gehangen.

This noemt zichzelf een ‘gedurfd merk dat niet bang is om de status quo uit te dagen’. In Nederland hebben hun producten op de verpakking een beeld van een rode pet met de tekst  Make plant-based great again’. De uitdrukking is een knipoog naar de bekende slogan ‘Make America Great Again’. Het merk heeft een zelfportret van Van Gogh met zo’n rode pet op gemaakt, dat daarna zonder dat de bewaking het door had in het museum is opgehangen.

Andy Shovel, Co -founder This: ‘We wilden op onze eigen manier wat lol trappen rondom de Week Zonder Vlees & Zuivel. We realiseerde ons dat maart ook de maand is waarin Van Gogh jarig is, dus hebben we een van zijn iconische zelfportretten een moderne twist gegeven en in het Van Gogh Museum gehangen. En we zijn ermee weggekomen! Je zal het schilderij daar nu niet meer vinden maar onze worstjes gelukkig wel in een Albert Heijn bij jou in de buurt!’



Michiel van Zaane

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken