Blendle gaat 28 april open voor iedereen

Blendle gaat 28 april open voor iedereen
  • Media
  • 16 apr 2014 @ 09:29
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • JournalistiekVerdienmodellenOnlineMedia

Blendle, de digitale kiosk voor kranten en tijdschriften, gaat 28 april live. Het project van internetspecialist Alexander Klöpping en journalist Marten Blankensteijn strooit al gretig met invites, maar het grote publiek moet nog een kleine twee weken geduld hebben.

Gebruikers kunnen in Blendle artikelen lezen uit alle grote kranten en tijdschriften van Nederland. De gebruiker betaalt een klein bedrag per artikel. Het concept  is gebaseerd op de online muziekdiensten iTunes en Spotify. 

'Een krant is toch een beetje het hele muziekalbum dat je moet kopen voor die één of twee leuke nummers', aldus Blankensteijn tegen Het Parool. 'Er zijn nog zat mensen die gelukkig zijn met hun krantenabonnement, maar ons punt is dat daarnaast nog een hoop mensen zijn die af en toe een stukje willen lezen, maar nooit een abonnement zullen nemen.'

Blendle wordt ook internationaal met veel belangstelling gevolgd omdat het wellicht een serieus online verdienmodel biedt voor uitgeverijen. 

Klöpping en Blankesteijn bouwen de spanning langzaam op. Zo begon Blendle eind vorig jaar al met invites te strooien onder influentials. Indertijd meldde Klöpping: 'We zitten met zeven man te beuken om Blendle zo snel mogelijk in je handen te krijgen. Nachten doorhalen, overleven op pizza, dat idee. Blendle is leuk omdat bijna alle uitgevers meedoen, maar dat betekent ook dat het een hele klus is om alle verschillende uitgeverssystemen aan te sluiten op Blendle. En geloof me, er zitten een aantal exotische verschijnsels tussen. We ploegen door.'

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken