[Startups] Bas Kohnke (Impraise) over feedback-cultuur

[Startups] Bas Kohnke (Impraise) over feedback-cultuur
  • Media
  • 16 mrt 2015 @ 00:10
  • Link
  • Dewi Smeenk
    Dewi Smeenk

    Freelance Redacteur
    Nederlands MediaNetwerk
  • InterviewAppsNieuwkomersOnline

In de aanloop naar het Cross Media Congres doen we een serie interviews met startups. Vandaag spreken we Bas Kohnke, mede-oprichter van Impraise. 'Wij veranderen de manier waarop collega's elkaar feedback geven op het werk.'

Wat is Impraise precies? 

Impraise helpt organisaties om een feedback-cultuur te creëren. We veranderen de manier waarop collega’s elkaar feedback geven op het werk en stellen professionals in staat om aan haar persoonlijke ontwikkeling te werken door middel van een mobile app voor real-time feedback. Door 'feedback-loops' korter te maken, stellen we mensen in staat sneller te leren en haar prestaties te verbeteren. 

Denk aan hoe startups zichzelf lean ontwikkelen. Ze zijn genoodzaakt om snel en in kleine stapjes te leren om te groeien, voordat iemand anders in de markt dat doet. Zodra organisaties groter worden, daalt de innovatie snelheid aannemelijk. Impraise stelt medewerkers in staat om op eenzelfde wijze lean jezelf te ontwikkelen en kan daarmee aan zowel grote als kleinere bedrijven bijdragen aan een versnelling van leer en ontwikkelingsprocessen.

Waarom ben je Impraise begonnen? 

We hebben zelf voorheen ervaren hoe weinig feedback er uitgewisseld wordt in veel organisaties, terwijl dit essentieel is voor ieders ontwikkeling en motivatie. Met Impraise hebben we het doel om iedere professional in staat te stellen om feedback te verzamelen van iedereen waarmee zij samenwerkt, bijvoorbeeld collega’s, manager en klanten, om zo te ontdekken wat goed gaat en hoe zij zichzelf kunnen verbeteren.

Hoe  en waar  is Impraise gevestigd? 

Impraise is gevestigd in Amsterdam. We werken vanuit één van de meest creatieve werkplekken in de pijp. Het kantoor diende voormalig als atelier voor een designer.

Van wie is Impraise? 

De oprichters zijn ik, Steffen Maier, Filipe Dobreira en Arnaud Camus.

Hoe is Impraise gefinancierd?

Impraise heeft een seed-investering van investeerders in Amerika en Nederland.

Wie zijn jullie klanten?

Onze klanten zijn verdeeld over Europa en Amerika. Momenteel werken we in Nederland samen met klanten als Booking.com, ING en Alrec.

Wat kan Impraise dat andere bedrijven niet kunnen?

Impraise is ontwikkeld voor de eindgebruiker, in dit geval medewerkers en managers en sluit aan bij de wijze waarop de nieuwere generaties in de arbeidsmarkt met elkaar samenwerken en feedback met elkaar delen. Software dat voorheen ontwikkeld is, had enkel het oog voor de behoeftes van de organisatie.

Wat heeft Impraise nodig om te kunnen groeien?

We zijn op dit moment op zoek naar enthousiaste talenten die ons sales, marketing en product team willen versterken. Ook gaan we samenwerkingen aan met HR-advies bureaus en professional coaches om samen Impraise bij meer bedrijven te implementeren.

Wat gaat Impraise in 2015 neerzetten?

2015 is voor ons een erg interessant jaar. Nadat we in eerste instantie nauw samen hebben gewerkt met een selectief gezelschap van klanten om het product te ontwikkelen hebben we nu de deuren naar iedereen geopend en kan elk bedrijf Impraise binnen haar organisatie implementeren.

Wat zijn de ambities van Impraise?

Het doel is om bedrijven wereldwijd te helpen met en creëren van een feedback cultuur om de prestaties en motivatie van de medewerkers en de organisatie als geheel te verhogen.

www.impraise.com

Dit is een interview in een serie interviews met startups. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres op 20 mei in het Compagnietheater in Amsterdam.

Volg de Dutch Startup Awards op Twitter: @NLStartupAwards
Wordt lid van de LinkedIn Groep Dutch Startup Awards
 
Ben jij een startup en wil jij ook een interview in deze serie, meld je dan aan!

 

Cross Media Congres & Awards worden gesponsord door:

   
    

 

      

Dewi Smeenk

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken