Smartclip breidt samenwerking met VidZone uit
- Media
- 18 mrt 2015 @ 09:08
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - VideoReclameMobileOnline advertising
- 18 mrt 2015 @ 09:08
- Redactie Media
Smartclip heeft zijn samenwerking met VidZone uitgebreid. Het platform voor digitale video-advertising gaat de muziekvideo’s van VidZone monetizen voor zowel smartphones, tablets als Smart TV-apps. Daarmee wordt een doelgroep bereikt die slecht in beeld is bij traditionele media.
Bij VidZone kunnen gebruikers gratis de nieuwste en populairste muziekvideo’s van ’s werelds grootste platenlabels en duizenden onafhankelijke muzieklabels streamen via de Sony PlayStation-app en de recent gelanceerde apps voor mobiel, tablet en Smart TV.
Na de lancering bij PlayStation 3 in 2009 is VidZone snel uitgerold van zeven naar negentien landen, waaronder de VS. In 2013 is VidZone erin geslaagd zijjn licentie naar PlayStation 4 uit te breiden en in 2014 groeide het bedrijf door met de lancering voor mobiel, tablet en Smart TV, aanvankelijk alleen voor Samsung-devices.
Smartclip heeft sinds de start van de samenwerking voortdurend campagnes met video ads uitgezet via VidZone. Het platform was sindsdien verantwoordelijk voor het monetizen in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Nederland, Zweden, Denemarken, Noorwegen en Finland. Het inzetten van het programmatic SmartX-platform voor alle devices biedt een grote stap voorwaarts voor VidZone’s digitale strategie.
Marjolein Kiestra, managing director bij Smartclip Benelux: 'Wij zijn heel gedreven om VidZone in hun groeistrategie te ondersteunen om zo een nog grotere doelgroep aan te kunnen spreken. Door onze technologische en monetizing-ervaring voegen wij een specifieke meerwaarde toe en kunnen wij door het aanbieden van zeer aantrekkelijke pakketten voor alle VidZone-kanalen premium-adverteerders interesseren. Met dit partnership verbreden wij onze samenwerking voor de lange termijn met streaming-diensten en haken wij in op de grote consumentenbehoefte aan mobiele toepassingen.'
Ben Mison, commercial director van VidZone: 'Wij zijn enthousiast over het verder uitbouwen van ons partnership met Smartclip. Het integreren van het SmartX-platform biedt uitstekende mogelijkheden voor programmatic advertising, vooral nu VidZone ook beschikbaar is via mobiel, tablet en Smart TV. Onze content wordt bekeken door een zeer specifieke doelgroep die steeds moeilijker via klassieke tv-reclame te bereiken is.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Age Sluis (Linda): We focussen steeds meer op waarde toevoegen...
- Ziggo Sport verwerft triple CL uitzendrechten
- Kijkcijfers april 2024 stabiel, Even tot hier best bekeken
- Warc Global Advertising Trends: Social piekt
- Ster realiseert 201 miljoen euro in 2023, verwacht minder
- Uitgeverij De Jonge Lezer neemt Tina over van DPG Media
Laatste Nieuws
- Warc Global Advertising Trends:... 08-05-2024
- Kijkcijfers april 2024 stabiel, Even... 08-05-2024
- Audioreclamebestedingen stijgen 10,207-05-2024
- Age Sluis (Linda): We focussen... 02-05-2024
- Coldeweijer start speciale... 01-05-2024
- Uitgeverij De Jonge Lezer neemt Tina... 01-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing