Persgroep voert cookiemuur opnieuw in

Persgroep voert cookiemuur opnieuw in
  • Media
  • 19 mei 2015 @ 08:03
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • DigitaalOnlinePrivacyPolitiek

De Persgroep voert vanaf vandaag weer een cookiemuur in. De uitgever van onder meer AD, Volkskrant en de regionale Wegener-dagbladen, doet dit op last van toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM), die de cookiewet actief gaat handhaven.

Dit meldt Persgroep-dochter Tweakers, dat inmiddels zelfs ook achter een cookiewall verscholen zit. De Persgroep heeft een brief ontvangen van de ACM dat de huidige cookiemelding niet volstaat. De uitgeverij zegt met tegenzin tot de hernieuwde invoering te hebben besloten.

In 2012 en 2013 richtten diverse sites een cookiemuur op om te voldoen aan de cookiewet, maar ze haalden die massaal weer weg na een opmerking van minister Kamp dat geen expliciete toestemming van bezoekers nodig zou zijn. Feitelijk handelden ze hiermee echter in strijd met de wet.

De ACM heeft zich al die tijd op de vlakte gehouden maar is nu begonnen met het sturen van brieven naar sites die zich niet aan de regels houden. Nieuwsblog GeenStijl ging De Persgroep al voor. Vermoedelijk zullen nog veel meer sites in de komende periode dit voorbeeld gaan volgen. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken