NDP Nieuwsmedia opent aanval op NPO
- Media
- 8 mei 2017 @ 11:49
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PolitiekJournalistiekNieuwsmedia
- 8 mei 2017 @ 11:49
- Redactie Media
NDP Nieuwsmedia, de belangenorganisatie van commerciële nieuwsmedia, vindt dat een nieuw kabinet meer moet doen om eerlijke concurrentieverhoudingen te bevorderen. Door de oprukkende digitalisering ervaart NDP toenemende concurrentie van online ‘copycats’ en - een eigen stokpaardje - publiek bekostigde omroepen.
In toelichting op het vandaag verschenen jaarverslag zegt NDP-voorzitter Frits Campagne dat zijn leden geen ongelijke strijd willen voeren in deze snel veranderende markt. Daarom pleit hij voor een level playing field.
Volgens de brancheorganisatie steken bijvoorbeeld NOS Nieuws en Nieuwsuur de ‘brug over’ van audiovisuele producties naar geschreven artikelen die zijn verrijkt met video. Dat ervaart NDP als marktverstorende activiteiten.
Terugkerende ramkoers
NDP en de publieke omroep liggen al jaren op ramkoers met elkaar. Zie onder meer de reactie op NPO-plannen in 2013 en 2014. Zo luidde indertijd de NDP-kritiek als volgt: 'Deze plannen stellen de NPO in staat om met zware subsidies dezelfde spelregels te volgen als de commerciële partijen zonder subsidie. De oneerlijke concurrentie die dat oplevert verstoort het totale medialandschap en druist volledig in tegen de Europese regelgeving.'
Lees hier het jaarverslag van NDP Nieuwsmedia.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- politiek
- NPO
- NDP Nieuwsmedia
- regering
- concurrentie
- NDP
- kabinet
- video
- content
- aanval
- jaarverslag
- nieuwsmedia
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Age Sluis (Linda): We focussen steeds meer op waarde toevoegen...
- Ziggo Sport verwerft triple CL uitzendrechten
- Kijkcijfers april 2024 stabiel, Even tot hier best bekeken
- Warc Global Advertising Trends: Social piekt
- Ster realiseert 201 miljoen euro in 2023, verwacht minder
- Uitgeverij De Jonge Lezer neemt Tina over van DPG Media
Laatste Nieuws
- Warc Global Advertising Trends:... 08-05-2024
- Kijkcijfers april 2024 stabiel, Even... 08-05-2024
- Audioreclamebestedingen stijgen 10,207-05-2024
- Age Sluis (Linda): We focussen... 02-05-2024
- Coldeweijer start speciale... 01-05-2024
- Uitgeverij De Jonge Lezer neemt Tina... 01-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing