YouTube introduceert betaalde dienst zonder reclameblokken

YouTube introduceert betaalde  dienst zonder reclameblokken
  • Online
  • 26 okt 2015 @ 10:52
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Innovatie

YouTube heeft de abonnementsdienst YouTube Red gelanceerd. Daarmee komt het tegemoet aan de wens van zijn gebruikers om een dienst aan te bieden zonder reclames. Daar staat tegenover dat er wel moet worden betaald, 9,99 dollar (9,01 euro) per week. Daarnaast heeft YouTube de muziekapp YouTube Music in de markt gezet. Daarmee kun je muziek afspelen zonder YouTube geopend te houden. De dienst is mogelijk een bedreiging voor Spotify en Apple Music.

Een filmpje begint meteen en er zijn geen tussentijdse onderbrekingen. Zie daar het belangrijkste verschil met het reguliere YouTube-kanaal. Daarnaast is er dus de muziekapp, YouTube wordt nog steeds door de meeste gebruikers als muziekkanaal gebruikt, en zijn via YouTube Red nieuwe shows te bekijken. Voornamelijk met YouTube-persoonlijkheden in de hoofdrol.

Zie hier het volledige bericht dat YouTube eerder plaatste.


 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken