Twitter Moments komt naar Nederland
- Online
- 28 sep 2016 @ 17:00
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Content
- 28 sep 2016 @ 17:00
- Redactie Online
Met Twitter Moments kun je een eigen verhaal creëren met zowel je eigen Tweets als die van anderen. Vanaf vandaag is het ook voor Nederlandse Twitteraars mogelijk om zelf Moments te maken via Twitter.com.
De mogelijkheid om met Moments rijkere verhalen te vertellen is vooral bedoeld voor content creators op Twitter zoals nieuwsaccounts, sportclubs en merken waarvan een aantal al zelf Moments kunnen samenstellen.
Het is altijd Twitter’s doel geweest om deze creatieve functie beschikbaar te maken voor een grotere groep gebruikers en vanaf deze week kan iedereen Moments maken en delen.
Stefan Tieleman, Hoofd Media bij Twitter Benelux, zegt: “Wanneer er impactvolle dingen gebeuren in de wereld, bezoeken mensen Twitter om meer te weten te komen en te reageren op wat er plaats vindt terwijl de gebeurtenissen zich verder ontwikkelen.”
“Verhalen en reacties kunnen niet altijd uitgedrukt worden in slechts één Tweet – ze spelen zich af via meerdere Tweets en standpunten. Wij vinden het fantastisch dat Twitteraars zich dagelijks op creatieve manieren uitdrukken op ons platform en wij kijken er naar uit hoe creators met Twitter Moments hun verhalen gaan vertellen.”
Wanneer gebruikers met Twitter Moments door de verzameling Tweets swipen, ervaren zij de diversiteit van Twitter. Zie hieronder een aantal van de meest recente Nederlandse Moments:
De presentatie van Oleksandr Zinchenko bij PSV.
De eerste trainingsdag van Hakim Ziyech bij Ajax.
Brangalina no more door Dagblad Metro.
Dag twee van de Algemene Beschouwingen door De Telegraaf.
Om een Moment te maken, klik je op de ‘meer’ knop van een Tweet ( ) en vervolgens selecteer je Nieuw Moment om een nieuwe Tweet toe te voegen voor een Moment. Elk voltooide Moment of Moment dat is opgeslagen als concept zal te zien zijn in de drop-down box.
Twaalf tips voor het maken van een Moment op Twitter:
1. Momenten zijn een manier om verhalen te vertellen op Twitter via een verzameling Tweets.
2. De beste verhalen hebben een begin, midden en einde. Dat geldt ook voor je Moment
3. Houd je titels kort en beschrijvend.
4. Gebruik de beschrijving om mensen een idee te geven van wat ze in je Moment kunnen zien.
5. Verlevendig je Moment met foto's, GIF's, video's en Vines.
6. Maak je Momenten niet te lang, maar ook niet te kort. Houd ze hapklaar met ongeveer 10 Tweets.
7. Zorg ervoor dat je Momenten goed worden weergegeven op mobiele apparaten door je afbeeldingen bij te snijden zodat de actie goed in beeld is.
8. Je Moment kan Tweets van wie dan ook bevatten: je eigen Tweets, maar ook die van je vrienden, buurmeisje of collega.
9. Je omslagfoto werkt hetzelfde als de omslag van een boek. Kies een goede foto uit die mensen niet kunnen weerstaan.
10. Je vindt meer Tweets tijdens het maken van je Moment door naar beneden te scrollen op de pagina.
11. Vertrouw niet te veel op links. Probeer je verhaal in je Moment te vertellen.
12. De populairste Tweets van de week? De beste GIF's van de dag? Gebruik ze als inspiratie voor je Moment.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Reid Hoffman laat zich door AI-twin... 02-05-2024
- Autoriteit Persoonsgegevens:... 02-05-2024
- Wet aangenomen: TikTok VS moet... 24-04-2024
- Certificaat en register voor... 22-04-2024
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing