Stichting ALS lanceert Eyes Bucket Challenge

Stichting ALS lanceert Eyes Bucket Challenge
  • Online
  • 28 aug 2020 @ 09:36
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ContentSocial media

Om aandacht te vragen voor de spierziekte ALS lanceert Stichting ALS Nederland in samenwerking met social media-bureau Daily Dialogues de 'Eyes Bucket Challenge'.

Dit is het vervolg op de Ice Bucket Challenge in 2014, waar mensen werden uitgedaagd om binnen 24 uur een emmer koud water over zich heen te gieten. Deed je dat niet, dan moest je doneren.

Bij de nieuwe Eyes Bucket Challenge, een AR-filter op Instagram, knippert de deelnemer met zijn ogen om op die manier een emmer water over een online poppetje heen te kieperen. De deelnemer deelt vervolgens zijn (of haar) score als printscreen en daagt zijn vrienden uit.

Gerrit Jan Blonk, directeur van Stichting ALS Nederland, zegt: 'Wij zijn het eerste goede doel dat via een filter op social media zijn achterban oproept om in actie te komen. Wist je trouwens dat veel ALS-patiënten noodgedwongen goed zijn in de Eyes Bucket Challenge? Wanneer door ALS hun spraakvermogen en spierkracht uitvallen, communiceren ze via een oogbestuurde computer.'

Sjef Kerkhofs, managing director bij Daily Dialogues (onderdeel van Candid), vult aan: 'In tijden van corona waar iedereen nog op zoek is naar 'het nieuwe normaal', is het belangrijk om goede doelen te blijven ondersteunen, zodat zij hun belangrijke werk kunnen voortzetten. Mooi dat wij daar op deze manier een bijdrage aan kunnen leveren.'

Bekijk het Instagram-filter hier.



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken